دانشگاه شیراز به عنوان نخستین دانشگاه جامع ایران معرفی شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 19 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :دكتر قاسم حبيب‌آگهي معاون پژوهشي و فن‌آوري دانشگاه شيراز گفت: بر اساس رتبه بندی اندکس نیچر و مجله تایمز در سال ۲۰۱۷ دانشگاه شیراز در میان دانشگاه های جامع کشور رتبه اول دارد و در منطقه آسيا نيز جزو 10 دانشگاه برتر است.

 

وی افزود: رتبه‌بندی اندکس نیچر نیز دانشگاه شیراز را بر اساس مقالات علمی دانشگاهی به‌عنوان دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های کشور معرفی کرد.

 

حبیب آگهی ادامه داد: بر اساس شاخص «Nature Index» در میان مراکز علمی از جمله دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی، دانشگاه شیراز حائز رتبه نخست شد.


وی بیان کرد: به‌واسطه سرمایه‌گذار ایتالیایی، دستگاه INMR برای دانشگاه خریداری‌شده که در مهندسی شیمی، مهندسی مواد و رشته‌های مرتبط کاربرد دارد و در پذیرش مقاله‌های علمی در سطح جهان نیز مؤثر است.


حبیب آگهی از آغاز طراحی مرکز رایانه‌های پیشرفته با عنوان «HPC» در دانشگاه شیراز هم خبر داد و اظهار داشت: این مرکز پیشرفته رایانه‌ای با همکاری بخش فناوری اطلاعات دانشگاه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد که شیراز را از این بابت در منطقه جنوب کشور بدون رقیب می‌سازد.


وی افزود: مرکز رایانه‌های پیشرفته با عنوان «HPC» این توانمندی را دارد که افزون بر دانشگاه شیراز به دانشگاه‌های دیگر هم خدمات رسانی کند، زیرا طرح‌های دانشگاه شیراز مستمر است و می‌تواند به همه کشور سرویس ارایه کند.


حبیب‌آگهی بابیان اینکه در جهت ارتقاء دانشگاه در سطح بین‌المللی برنامه‌های متعددی را در نظر داریم که تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دانشگاه‌های معتبر دنیا منعقد شده است، گفت: با برخی از دانشگاه‌های آلمان توافقات خوبی انجام‌شده که به مرحله اجرا هم رسیدیم و برای انجام پروژه‌های متعدد به‌صورت رسمی در حال پیگیری هستیم.


معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه شیراز یادآور شد: در جهت ارتقاء دانشگاه شیراز در امر پژوهشی، تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تقویت شده است که توان سرویس‌دهی به خارج از دانشگاه را نیز دارد.


وی تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شیراز هزینه شده که تا پایان امسال نیز برای خرید تجهیزات دیگر تأمین اعتبار خواهد شد.


حبیب آگهی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در ۶ سال آینده دانشگاه شیراز قطب پژوهشی کشور خواهد بود که علاوه بر خدمات‌دهی داخلی، امکان پوشش کشور‌های خاورمیانه را نیز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار