با احداث آبشخور در زیستگاه پلنگ ایرانی؛
رئیس اداره محیط زیست دامغان گفت: شکارچیان قانونمند شهرستان نذر حیات وحش خود را با احداث آبشخور در زیستگاه پلنگ ایرانی منطقه شکار ممنوع کوه آرسک ادا کردند.
کد خبر: ۴۵۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 07 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرامرز اسفندیاری در حاشیه افتتاح اولین تلمبه بادی آبشخور حیوانات در منطقه شکارممنوع سفیدکوه آرسک دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای نخستین بار در سطح کشور در سایه همدلی و اتحاد بین شکارچیان قانونمند و طبیعت دوستان با محیط‌بانان و اداره محیط‌زیست آبشخور آرسک اجرا می شود، ابراز داشت:با توجه به اینکه منطقه شکارممنوع سفیدکوه آرسک دامغان زیستگاه پلنگ ایرانی است در راستای حفاظت حیات‌وحش و ایمنی منطقه برای تقویت همکاری مردم و محیط‌بانان این حرکت انجام شد.

وی بابیان اینکه احداث آبشخور با هزینه‌ای بالغ‌بر۲۰میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: چاه قدیمی این منطقه با عمر ۳۰ سال امروز مخروبه است لیکن نیاز به تلمبه بادی برای تامین آب احساس می شد که این امر بعد از لایروبی و احداث مجدد چاه در منطقه و در مسیر کوهستانی صعب‌العبور انجام پذیرفت.

رئیس اداره محیط‌زیست دامغان بابیان اینکه مشارکت‌های بومی و مردمی نیاز امروز محیط زیست است، بیان کرد: در هر شهری پتانسیل بالقوه‌ای به نام مردم وجود دارد که باید اداره محیط‌زیست آن‌ها را شناسایی و با فراهم کردن زمینه جذب آن‌ها در یک تعامل سازنده بتوانند اقدامات بنیادین انجام دهند که در واقع هدف از اجرای طرح آبشخور در آرسک نیز همین موضوع قلمداد می شود.

اسفندیاری ادامه داد: اداره حفاظت از محیط‌زیست می‌تواند در کنار شکارچیان قانونمند قرار گرفته و در امر اصلاح حیات‌وحش از آنها کمک گیرد و قطعاً اگر این اتفاق سالیان پیش در سطح کشور رخ می‌داد شهدای محیط‌بان بسیار کمتر از ۱۱۹ نفر بود لذا وقت آن رسیده که بین شکارچی قانونمند با نسل‌کش فرق قائل شویم.

وی افزود: امروز کسی که شکار غیرمجاز انجام می‌دهد نسل‌کش است و شکارچی قانونمند مانند یک محیط‌بان به حفاظت از عرصه‌های طبیعی می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار