در کنکور سراسری امسال، ۷۶ هزار و ۶۰۸ داوطلب در ۵ گروه آموزشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در استان فارس با هم به رقابت می‌پردازند و همانند پارسال بیشتر جمعیت داوطلبان در رشته تجربی هستند .
کد خبر: ۴۵۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 03 July 2017
سیدمحسن تقوی گفت: در کنکور سراسری امسال، ۷۶ هزار و ۶۰۸ داوطلب در ۵ گروه آموزشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در استان فارس با هم به رقابت می‌پردازند و همانند پارسال بیشتر جمعیت داوطلبان در رشته تجربی هستند .
 
وی، از افزایش ۷ درصدی داوطلبان آزمون سراسری در کشور و استان فارس نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در کل کشور ۱ میلیون و ۹۳ هزار و ۱۹۷ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ۶۵۷ هزار و ۶۱۳ داوطلب با حدود ۶۰ درصد زن و مابقی با ۴۳۵ هزار و ۵۸۴ داوطلب مرد هستند.
 
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس با یادآوری اینکه درصد تعداد داوطلبان به تفکیک جنسیتی در استان فارس همانند کل کشور است هم افزود: در آزمون امسال ۴۸ هزار و ۱۸۳ داوطلب زن و ۲۸ هزار و ۴۲۵ داوطلب هم مرد هستند.
 
تقوی با بیان اینکه آزمون سراسری در ۳۵ شهر استان فارس همزمان با سراسر کشور، برگزار می‌شود، گفت: شهرهای شیراز، مرودشت، فسا، کازرون، جهرم و داراب به ترتیب بیشترین تعداد داوطلبان را داراست.
 
وی اضافه کرد: امسال در فارس ۷ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته ریاضی، ۹ هزار و ۲۵۱ نفر در رشته انسانی، ۳ هزار و ۸۹۲ نفر در رشته هنر، ۷ هزار و ۷۱ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۴۸ هزار و ۷۴۰ نفر در رشته تجربی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
 
تقوی با اشاره به آغاز دریافت کارت آزمون کنکور امسال از یکشنبه ۱۱ تیر، تاکید کرد: داوطلبان برای دریافت کارت  تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند.
 
وی توضیح داد: داوطلبان تلاش کنند برای اطلاع از آخرین اطلاعات و اعلامیه‌ها روزانه به پایگاه داوطلبان به نشانی SANJESH.ORG مراجعه کنند و اگر این اشکالی در کارتشان ایجاد شده می‌توانند در شیراز به آدرس مرکز رفاهی خدماتی دانشگاه واقع در خیابان ساحلی غربی و در شیراز شهرستان‌های استان به مراکز مشخص شده که نشانی آن‌ها روی سایت در سازمان سنجش درج شده است مراجعه کرده و ایراد را رفع کنند.
 
تقوی تاکید کرد: درهای سالن‌های امتحان راس ساعت ۷ در نوبت صبح و ۱۴ و ۳۰ دقیقه در نوبت عصر بسته خواهد شد لذا داوطلبان با در دست‌داشتن کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی ملی و شناسنامه، به محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.
 
معاون آموزشی دانشگاه شیراز از داوطلبان خواست از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافه شامل لوازم صوتی و تصویری، ارتباطی، کتاب، جزوه، لوازم محاسباتی و هرگونه وسیله الکترونیکی، کیف و ساک خودداری کنند.
 
وی گفت: لوازم مورد نیاز داوطلبان تنها کارت‌های شناسایی و ورود به جلسه، مداد و لوازم تحریر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار