مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس استان فارس و کشور تا رسیدن به نقطه استاندارد جهانی سالها فاصله دارند.
کد خبر: ۴۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:حمید رضا آذری ظهر یکشنبه در نشست خبری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: تعداد مدارس استاندارد در استان فارس به اندازه انگشتان دست بوده و از طرفی برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیز سالها زمان لازم است.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز باعث خوشحالی در بحث مدرسه های استان فارس می شود حضور خیرین است که با تمام توان مدارسی با امکانات مدرن را برای دانش آموزان آماده می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه بودجه های دولتی اجازه ساخت مدارس مناسب را نمی دهد یادآور شد: امروز اگر قرار باشد با استفاده از اعتبارات دولتی اقدام به ساخت مدرسه کنیم سالها زمان لازم است و از طرفی نمی توانیم مدارس مناسب با امکانات کافی را بسازیم به همین دلیل باید فضا را برای حضور بیشتر خیرین فراهم کرد.

آذری با اشاره به اینکه مدارس دو شیفته مکان مناسبی برای درس خواندن نیست تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس موجود در یکی از نواحی شیراز به طور دو شیفته کار می کنند در حالیکه همگان می دانند در این مدارس نمی توان انتظار برنامه های کمک آموزشی و فعالیت های گوناگون داشت.

وی افزود: دو شیفته بودن مدارس به دلیل کمبود مدرسه است در حالیکه اگر مدارس به اندازه کافی وجود داشت احتیاجی به دو شیفته کار کردن مدارس نبود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: امروز به دلیل کمبود مدرسه اجبار داریم برخی از مدارس شیراز را بر خلاف میل باطنی دو شیفته اداره کنیم اما به طور حتم با این روند ساخت مدارس از جانب خیرین این مشکل نیز طی چند سال آینده برطرف می شود.

آذری ادامه داد: خوشبختانه امروز خیرین مدرسه ساز بناهایی را می سازند که بهترین نوع امکانات آموزشی در آنها وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود معلمین نیز گفت: در دوره ابتدایی با کمبود فراوان معلم مواجه هستیم و در روستاها و برخی از شهرستانها نیز معلم علوم کم داریم که باید با برنامه ریزی مناسب در این خصوص نیز فکری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار