نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در مجموع برخوردها و برنامه ریزی ها به این نتیجه رسیده ام که شهروند درجه یک و دو درست شده، خواستار مقابله با این مشکل شد.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله اسدالله ایمانی در جلسه رسیدگی به مشکلات محلات حاشیه نشین شیراز بیان کرد: ­­­­سرمایه ما مردم هستند و با توجه به حضور مردم، نظام در حال کار و تلاش است. رهبر معظم انقلاب هم این معنا را بارها متذکر شدند که متوجه اقشار ضعیف جامعه باشید و به آن­ها عنایت و توجه ویژه ­ای داشته باشید.

وی بیان کرد: در بعضی مناطق محروم به این رسیدم که در مجموعه برخوردها و حاصل تمام برنامه­ ریزی­ ها، شهروند درجه یک و درجه دو درست شده است. از تمام جهات و تمام قسمت­ها، قسمت بهداشت، قسمت آموزش، قسمت امنیت، قسمت آموزش و پرورش، قسمت رفاه، آب و فاضلاب و همه چیز، باید جلوی این قضیه را گرفت نه اینکه مسئولین دنبال این کار بودند که اینطور شود، ماحصل برنامه ­ریزی­ ها این شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: بعضی از جاه ها واقع در قلب شهر شیراز است و دارد مشکلات و معضلات شیراز را اضافه می­کند. محله سنگ سیاه، محله­ ای است که دارای صدها اثر میراثی است، یعنی آنجا آثار میراثی گسترده­ای وجود دارد امّا می ­بینیم محل پخش  مواد و تشکیلات دیگر آنجا هست. راه ­حل این مشکلات را در هم­افزایی امکانات مسئولین می­دانم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: مسئولین مختلف و محترم استان و شهرستان، امکاناتی دارند هرکدام اگر به­تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند، نمی­توانند کاری کنند، امّا از هم ­افزایی امکانات می ­توانند مشکلات را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: برای شیراز ننگ است که هر گوشه­ ای را باز می­ کنیم در جنوب شهر، سر و کله معتاد پیدا می‌شود. معتاد هم خرده ­فروش است، یعنی نه تنها خودش اعتیاد دارد، در کمک به اعتیاد دیگران هم دارد کار انجام می­دهد.

وی تاکید کرد: نمی­ خواهیم بگوییم معتاد مجرم است، امّا می­ گوییم معتاد بیمار است، این بیمار نباید جایی باشد که دیگران هم بیماری را بگیرند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: در تمام مناطقی که بازدید داشتیم، مشکل آب هست، مشکل فاضلاب هست، مسایل آموزشی هست، مخصوصا در مناطق جنوب شرقی، که این­ها جمعیتشان زیاد است و دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارند.

وی اضافه کرد: به خاطر آب سطحی که بالاست در بعضی مناطق مشکل بیماری سالک داریم. در بعضی از این مناطق، خانه ­های میراثی یا دیوار ندارد و یا خراب و مرکز اجتماع معتادین شده است. مرکز اجتماع افراد فاسد شده است.

وی با بیان اینکه در بعضی از این مناطق، سازمان­ یافته، گروهِ خرید و فروش مواد مخدر اسکان پیدا کردند. یعنی در یک منطقه کوچه فلان سازمان­یافته دارند کار می­ کنند، بیان کرد:  این­ مسائل بیخ گوش ماست و باید با این مسائل را دنبال کنیم. اراذل و اوباشی که هستند، واقعا بعضی­ هایشان نیاز به تبعید دارند. قمه ­کش ­هایی که در این محله­ ها هستند، سلامتی خانواده ­ها را تهدید می­کنند.

نمانیده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: مردم این مشکلات این­ها را آمده­اند گفته ­اند. انتظار و امید هم دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند. این­ مردم شهروند استان فارس هستند و ما در مقابل­شان مسئول هستیم، این وظیفه من است که اعلام کنم و این اخطار را بدهم و دارم به عنوان اخطار می­ گویم.

وی گفت: همه چیز روی کاغذ امن و امان است، شهر گل و بلبل است. هیچ مشکلی هم ندارد. امّا این مشکلات در میان مردم هست.

وی با اشاره به اینکه با مدیرکل میراث فرهنگی خیلی گفت­گو داشتیم، امّا نه راه­ حل ما را قبول دارند، نه خودشان راه­حل دارند و نه مردم را به حساب می ­آوردند، افزود: من راه­حلی که دارم در خطبه­ های جمعه دو سال پیش گفتم که یک فضایی را مشخص و آماده و بهسازی کنید و آن را مرکز توریسم، رفت و آمد و میراث فرهنگی کنیم، بافت دست نخورد، خانه­ ها دست نخورد، گذرها دست نخورد. این مرمت شود و بماند که همه بیایند و ببینند.

امام جمعه شیراز بیام کرد: حرف من این است در این خانه) قدیمی( دارد معتاد تربیت می­شود، دارد زن روسپی تربیت می­ شود، اگر مسئول نیستید هیچ، اگر مسئولید چرا روسپی گری؟

آیت الله ایمانی بیان کرد: باید جهادی کار کنیم و دنبال کار بدویم. صحبت­های آقای استاندار مقداری ما را امیدوار کرد اما من از برخورد اداری مسئولین ادارات مایوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستید، هیچ بدهی هم ندارید و مردم هستند که بدهکارند. امیدوارم که به خدا هم جواب داشته باشیم، هم شب اول قبر جواب داشته باشیم، هم روز قیامت جواب داشته باشیم در مقابل این مسئولیتی که عهده ­دار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار