دومین مرکز شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی فارس راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۴۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمیرا وفایی رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی فارس با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده‌ها در رشته دندانپزشکی، جراحی عمومی و رشته زنان زایمان است، گفت: دومین مرکز شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی فارس راه‌اندازی می‌شود.

وفایی افزود: در 11 ماه سال 95 تعداد 694 پرونده در سازمان نظام پزشکی استان فارس به ثبت رسید که بیشترین تعداد پرونده‌ها در رشته دندانپزشکی، جراحی عمومی و رشته زنان زایمان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه رشته زنان و زایمان و دندانپزشکی جزء رشته‌های پر ریسک به شمار می‌رود، ادامه داد: نه تنها در استان فارس بلکه در کل دنیا نیز رشته زنان و زایمان بیشترین شاکی پزشکی را دارد.

وفایی بیان کرد: در یک ماه از تعداد 70 پرونده، 21 مورد عدم قصور پزشکی و 35 مورد قصور پزشکی گزارش شده و مابقی در دست پیگیری است و دلیل بیشتر تشکیل پرونده‌ها عدم اطلاع‌رسانی کافی و سوء رفتاری از سوی پزشکان است که بیماران گزارش داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده‌هایی که در سیستم ارجاع و رسیدگی قرار می‌گیرند، در مدت کمتر از یک ماه رسیدگی و مختومه می‌شود اظهار داشت: به زودی دومین مرکز شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی فارس راه‌اندازی می‌شود.

وفایی با تأیید این نکته که برخی از پزشکان برای تشخیص بیماری برای بیمار خرج‌تراشی می‌کنند، گفت: به دلیل اینکه جامعه پزشکی ایران راهنمای بالینی ندارد و به همین دلیل تعداد اندکی از پزشکان از این نقیصه استفاده و برای بیماران خرج‌تراشی می‌کنند.

رئیس نظام پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه یکی از وظایف این شورا بازرسی و رسیدگی است، تصریح کرد: چنانچه ارتباط بین بیمار و پزشک رعایت شود و هر دو از حق و حقوق قانونی خود مطلع شوند تعداد شکایات پزشکی کمتر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
الهام سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
متاسفانه جامعه پزشکی دقیقا با جامعه دلال ها هیچ تفاوتی ندارد و هیچ رسیدگی در کار نیست و این باعث شده که حتی فرزندان ما علیرغم هوش و استعداد سرشار از پزشکان متنفر شده و حاضر به ادامه تحصیل در این رشته نباشند لطفاً راهنمایی بفرمایید من از یک پزشک شکایت دارم چطور باید پی گیری کنم پزشک متخصص گوارش ک با تجهیزات پزشکی و داروخانه خاص زد و بند داشته و دارویی که هیچ ربطی به درمان گوارش ندارد از جمله چربی سوز cla تجویز میکند
محمد امین رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
متاسفانه دکترای دندانپزشک به انسانهایی تبدیل شده اند با خصلت حیوانی و غیر اخلاقی ک فقط به جیب خود فکر میکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار