رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: علیرغم معوقات بیمه‌ها به دانشگاه و بدهی 700میلیارد تومانی آنان، خدمات‌دهی به بیماران همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۴۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 20 June 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص نامه جمعی از اساتید دانشگاه پیرامون معوقه‌های چندین ماهه، گفت: متوسط معوقه پرداخت به اساتید دانشگاه 10 ماه و به کارکنان بیمارستان‌ها 6 و نیم ماه است که با وجود این معوقه ها، با تاکید بر همدلی و همت همیشگی در امر خدمت رسانی به مردم، اساتید در پی نامه ابتدایی چند روز پیش، شب گذشته در نامه جدیدی بر ادامه همکاری‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاکید کردند.

تاکید بر جدیت بیمه‌ها در پرداخت معوقات

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس این همراهی‌ها را نشانه صبوری جامعه پزشکی استان دانست و افزود: این امر نباید مانع از جدیت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات خود به دانشگاه شود.

ایمانیه یادآور شد: در سفر اخیر مدیرکل بیمه سلامت ایران به شیراز، 60 میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه دریافت شد.

وی با اشاره به معوّقات 10 ماهه سازمان تأمین اجتماعی و معوّقات 8 ماهه بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: جمع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمه سلامت و تامین اجتماعی 700 میلیارد تومان است و 50 میلیارد تومان هم از سایر بیمه‌ها طلب داریم که در صورت پرداخت، دانشگاه علاوه بر پرداخت مطالبات اساتید و کارکنان، همچنین پرداخت بدهی خود به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و خدماتی، مبلغ باقی‌مانده را نیز صرف ارتقای خدمات رسانی در امر سلامت به مردم می کند.

دکتر ایمانیه با اشاره به نشست ویدئوکنفرانسی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه‌های وزارت بهداشت، از بدهی های مشابه بیمه ها به دیگر دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به بالا بودن تعداد اساتید تمام وقت جغرافیایی، دریافتی اساتید به پرداخت این مطالبه‌ها وابسته است.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن 90درصد اساتید تمام وقت جغرافیایی، در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور، رتبه نخست تعداد اساتید تمام وقت را دارد.

ایمانیه با اعتقاد به اینکه اعتراض اساتید دانشگاه به خاطر معوقات بیمه‌ها به‌حق بوده است، گفت: اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌صورت تمام‌وقت جغرافیایی کار می‌کنند که در مراکز خصوصی و مطب‌ها مشغول نیستند اما متاسفانه با درآمد کمتر نسبت به دیگر پزشکان خصوصی، مالیات بیشتری هم پرداخت می‌کنند.

استفاده بیش از شش هزار غیرفارسی از خدمات درمانی فارس در اردیبهشت

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عمده مطالبات از بیمه‌ها مربوط به خدمات بستری بیمارستان‌ها است، افزود: 50 درصد خدمات‌دهی به بیماران شیرازی‌ و 50 درصد مربوط به بیماران شهرستانی است که به بیمارستان‌های شیراز مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری، 6 هزار و 400 نفر خارج از استان فارس به شیراز مراجعه کردند و در بیمارستان نمازی بستری شدند که علت این حجم مراجعه خدمات‌دهی ارزان باکیفیت بالا است.

ایمانیه در پاسخ به خبرنگاری که از هزینه‌های عمرانی دانشگاه پرسید، تصریح کرد: تا سقف 5 درصد به امور عمرانی و تملک سرمایه اختصاص داده می‌شود که تحت نظارت دیوان محاسبات است، بودجه خدمات و فعالیت‌های مختلف دانشگاه در هر زمینه متفاوت و از منابع مختلف می‌باشد که باید در همان زمینه صرف شود و بر حسب مقررات است.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: بیمارستان هزار تخت خوابی سرطان جنوب در پنج فاز در حال ساخت است که فاز نخست آن، به پایان مرحله اسکلت رسیده، فاز دو نیز به مرحله فونداسیون رسیده و طراحی سه فاز دیگر نیز انجام شده است،

ایمانیه درخصوص بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) گفت: ساخت این بیمارستان در بلوار حسینی‌الهاشمی با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) از اول مردادماه سال جاری انجام می‌گیرد که روز گذشته طراحی آن به پایان رسیده و نیروهای قرارگاه در محل ساخت پروژه مستقر شده اند. 70 درصد از هزینه ساخت را دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌صورت تهاتر املاک و تغییر کاربری تأمین می‌کند.

راه‌اندازی اورژانس بیمارستان بوعلی سینا از عید فطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز به کار بیمارستان خیرساز بوعلی سینا که رئیس جمهور در اردیبهشت‌ماه آن را افتتاح کرد نیز گفت: اورژانس این بیمارستان با ظرفیت صد بیمار از عید سعید فطر به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

تشدید برخورد با فروشندگان داروهای مکمل غیرمجاز

وی در خصوص برخورد با فروشندگان داروهای مکمل غیرمجاز تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری با متخلفان برخورد و مراکز فروش پلمپ می‌شود و تنها در داروخانه‌ها و با تجویز پزشک برخی از داروهای مکمل استاندارد به فروش می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار