معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر در خصوص رفتارهای علنی است و باید از ورود به حریم خصوصی مردم پرهیز شود.
کد خبر: ۴۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 20 June 2017
احمد رحمانیان به حمایت قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و ابراز داشت: جرم ارتکابی نسبت به آنها جنبه عمومی دارد.
وی افزود: اجرای فریضه شرعی امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مؤثردر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و تقویت سلامت اداری است.

رحمانیان با بیان اینکه ممکن است افرادی در جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر را سرزنش کنند و کار آنها را بیهوده بدانند، گفت: افرادی که در همه حال به این وظیفه شرعی مبادرت می‌ورزند مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس یکی از اعمال ماه مبارک رمضان را ترویج این وظیفه شرعی دانست و اظهار کرد: آحاد مردم چنانچه در ماه مبارک رمضان در مکان‌های عمومی منکری از قبیل روزه‌خواری و هنجارشکنی، اعمال خلاف اخلاق و عفت عمومی مشاهده کنند لازم است به وظیفه شرعی خود یعنی نهی از منکر به‌صورت قلبی،زبانی ونوشتاری اقدام کنند.

رحمانیان با اشاره به اینکه برخورد قهری یک وظیفه حکومتی و بر عهده مأموران ذیصلاح است، گفت: باید در این ماه پر برکت معروف هایی مانند روزه‌داری، عفو وگذشت ، قانون مداری، صداقت، ایثار، انفاق، دستگیری مستمندان، تکریم ارباب‌رجوع در ادارات ، حُسن خلق و رفتار، استغفار از گناهان، توکل به خدا وغیره تبلیغ و ترویج شود.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار کرد: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه به استناد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول حریم خصوصی نیست.

وی بیان کرد: این قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شده است.

رحمانیان در ادامه به شرح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: جرائم ارتکابی نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط افراد جنبه عمومی دارد و به آن در دادگاه صالح رسیدگی می‌شود و همه مردم حق دارند در چارچوب شرع و قانون مقامات، مسئولان، مدیران، کارکنان و تمامی اجزاء حاکمیت و قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امربه ‌معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و هر نوع مانع و مزاحمتی برای آنها جرم است، اظهار کرد: در دادگستری استان فارس شعب ویژه ای برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار