همایش بین المللی تاریخی فرهنگی جنوب ایران با عنوان «فارس تاریخی» توسط مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی(مرکز پژوهش‌های ایرانی اسلامی) برگزار می شود.
کد خبر: ۴۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ 19 June 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :، این همایش تاریخی فرهنگی در جنوب ایران با حضور و سخنرانی برجسته‌ترین اساتید و پژوهشگران ایرانی و غیر ایرانی از دوران پارینه‌سنگی تا عصر حاضر در حوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، ادبیات، زبان و فرهنگ مردم، هنر، معماری و علوم در محدوده جغرافیایی فارس تاریخی و خلیج فارس(فارس تاریخی شامل استان‌های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، برخی جزایر و بنادر شمالی و جنوبی خلیج فارس) برگزار خواهد شد.

این درحالیست که همایش بین المللی تاریخی فرهنگی جنوب ایران همراه با تجلیل ویژه از دکتر احمد اقتداری و دکتر عبدالمجید ارفعی، استادان بزرگ ایران‌شناسی همراه خواهد بود.

در پی این رویداد علمی و پژوهشی که در عین حال تاریخ و فرهنگ جنوب ایران را به بررسی می گذارد فراخوانی منتشر شده که حاوی نکاتی است از جمله اینکه برای شرکت در همایش، مشخصات فردی، عنوان، چکیده و اصل مقاله به نشانی south.iran.research@gmail.com ارسال شود. از سوی برگزارکنندگان تاکید شده که شرکت در این همایش برای همه پژوهشگران و علاقه‌مندان آزاد است؛ در این همایش، افزون بر توجه به مقالات پژوهشگران خبره و دانشگاهی و مدنظرداشتن شیوه نگارش علمی، به آثار پژوهشگران محلی و غیردانشگاهی که در حد توان خویش، اطلاعاتی ارزنده چون تاریخ و جغرافیای محلی، واژگان گویشی، معرفی آثار و ابنیه تاریخی و غیره را گردآوری و به هر شیوه نگارش و ارائه کرده‌اند، توجه خاص شده و کمک و راهنمایی لازم برای تدوین علمی و اصولی مقالات و چاپ و نشر آن‌ها انجام خواهد گرفت.

با عنایت به رویکرد ویژه همایش به گردآوری و ثبت و ضبط تاریخ محلی، علاقه‌مندانی که در به ‌نگارش ‌درآوردن اطلاعات به شیوه علمی با دشواری مواجه هستند، می‌توانند در بخش پژوهش‌های شفاهی شرکت نمایند. بدیهی است این‌گونه پژوهش‌ها در حوزه خود ارزشی والا دارند که می‌تواند از سوی دیگر پژوهشگران مکتوب گردد و به‌ شیوه علمی نگارش یابد.

این در حالیست که دکتر سید صادق سجادی، دبیر علمی و مجید دهقانی، دبیر اجرایی همایش یادشده هستند و هیأت علمی تاریخ و جغرافیا آنرا دکتر سید صادق سجادی، دکتر کیانوش کیانی‌هفت‌لنگ، دکتر روزبه زرینکوب، پروفسور جوزف ویز هوفر، پروفسور ووتر هنکلمن، دکتر حمید اسدپور، دکتر محمدرضا قلی‌زاده، دکتر محمدتقی ایمان‌پور، مجید دهقانی، محمدرضا ابراهیمی و مهرزاد موسوی، هیأت علمی زبان و فرهنگ مردم را دکتر علی بلوک‌باشی، دکتر محمود جعفری دهقی، دکتر بهزاد مریدی، پروفسور کارلو چرتی، پروفسور آریانو رسی، پروفسور مارزلف، دکتر سیروس نصرالله‌زاده و دکتر محمدهادی فلاحی، هیأت علمی باستان‌شناسی: دکتر علیرضا عسکری چاوردی، دکتر مصیب امیری و محمد توکلیان، هیأت علمی ادبیات: دکتر اصغر دادبه، سیدعلی آل‌داوود و غلامرضا خوش‌اقبال، هیأت علمی هنر و معماری: دکتر محمدصادق میرزاابوالقاسمی، دکتر بابک خضرایی و سپنتا حامدی‌نژاد، هیأت علمی علوم را پروفسور النا مالجنوا و یحیی باقری تشکیل می دهند.

یادآور می شود: مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات تا ۲۵ شهریور ۹۶ تمدید شده است که جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه ویژه همایش مراجعه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار