نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛
نماینده، ولی فقیه درآذربایجان غربی گفت: امام خمینی (ره) به تمام معنا مخلص کامل بود و خود خدمتگذار مردم می‌نامید.
کد خبر: ۴۳۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 05 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام سید مهدی قریشی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی که در مصلی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:بارزترین و مهم‌ترین ویژگی امام خمینی (ره) به اذعان همه بزرگان و مراجع تقلید؛ بندگی، عبودیت و ایمان ایشان است.

وی ادامه داد:امام خمینی (ره) اهل نماز شب، راز و نیاز با خدا، تهجد و ناله‌های شبانه بود به‌گونه‌ای که برای فوت شدن یک بار نماز شب ناله و شیون سر داده و از درگاه خدا برای غافل شدن از نماز شب طلب استغفار می‌کرده است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود:امام خمینی (ره) به تمام معنا مخلص کامل بود و همه‌چیز را خدایی می‌دید و خود را در برابر عظمت خدای متعال ناچیز می‌دانست و برای همین تواضع و فروتنی امام خمینی (ره) مثال‌زدنی بود چنان‌که امامی که سران بسیاری از کشور‌ها در برابرش مانند کودکی ترسو دست‌به‌سینه می‌نشستند خود را به‌جای رهبر خادم ملت می‌خواند.

وی گفت:امام خمینی (ره) در تمام مراحل زندگی و همه برهه‌های سخت نهضت و قیام خود، ذره‌ای ترس به خود راه نداد و تا جایی که حتی برخی اوقات که مسئولان نظام کم می‌آوردند همگی به ایشان پناه می‌بردند و امام خمینی (ره) با سکینه و آرامشی که ناشی از ارتباط با خدا و اهل‌بیت (ع) بود، طوری سخن می‌گفت که به همه آنان آرامش می‌داد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد:رهبر کشوری که نفت و گاز، کاخ سعدآباد و نیاوران و ... داشت در خانه استیجاری عمر خود را به سر کرد و اگر زندگی ایشان را با حاکم کشوری مثل عربستان مقایسه کنیم که تن‌ها یک هدیه‌اش به ترامپ یک کشتی است که میلیارد‌ها دلار ارزش داشته و حتی چندین اتاق طلا دارد، به عظمت و بزرگی جایگاه امام خمینی (ره) پی خواهیم برد.

خطیب نماز جمعه ارومیه با اشاره به اصول زندگانی امام خمینی افزود:نباید اصول زندگی، انقلاب، نظام و حکومت امام خمینی (ره) را از یاد ببریم، اصل مهم زندگی امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی و ایستادگی ایشان در برابر ظالمان بود که حتی در اوج دورانی که همه کشور‌ها به‌سوی دو قطب شرق و غرب متمایل می‌شدند، سر تعظیم در برابر این دو ابرقدرت فرود نیاورد و هر دو قطب را کنار زده و حکمت اسلامی را برگزید.

حجت الاسلام قریشی گفت:مؤمنان واقعی آنانی هستند که هرگز با دشمنان خدا دوست نمی‌شوند حتی اگر آن دشمنان خواهر، برادر و والدین خود باشند، امام خمینی (ره) مصداق بارز این مؤمنان در قرآن است و ایشان با همین روحیه استکبارستیزی خود در نامه به گورباچف نه‌تن‌ها از شوروی کمک نمی‌خواهد بلکه به آنان هشدار می‌دهد که صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد:بزرگ‌ترین لطف خداوند در حق مردم ایران را حفظ ذخیره ارزشمندی مانند امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دانست و خاطرنشان کرد: کسی که در زمان‌های حساس و در دنیای پر چالش و در منطقه پرتلاطمی مانند خاورمیانه انقلاب و نظام را در مسیر درستی هدایت می‌کند یک فرد معمولی نبوده بلکه یک انسان الهی است.

وی در پایان افزود:تن‌ها راه نجات کشور و ادامه راه امام خمینی (ره) تبعیت و حمایت از رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: در عظمت و بزرگی مقام معظم رهبری همین بس که دشمنان ایران به‌صراحت اذعان می‌کنند ما فقط یک ابرقدرت در دنیا داریم و آن رهبر ایران است، بنابراین همه ما باید قدر ایشان را دانسته و تابع محض گفته‌ها و فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) باشیم تا زمانی که پرچم انقلاب را به دست امام زمان (عج) بسپاریم.
منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار