مدیرکل زندان‌های فارس از برگزاری جشن بزرگ گل‌ریزان در تاریخ ۱۹ خردادماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 02 June 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :حشمت اله حیات الغیب ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسب برگزاری جشن گلریزان در استان فارس، گفت: ۱۹ خرداد ماه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد در استان فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: زمینه آزادی ۱۱۳۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده که از این تعداد ۵۴ زن و ۱۰۸۴ نفر مرد هستند که برای آزادی آنها رقمی حدود ۸۰ میلیارد تومان احتیاج است.

مدیرکل زندانهای فارس تصریح کرد: ۵۰ نفر به دلیل تصادف، ۳۳ نفر حوادث کارگاهی، ۸۰۳ نفر مالی، ۲۰ نفر قتل به خطا و.. هستند.

حیات الغیب یادآور شد: سال گذشته ۴۱۲ زندانی غیر عمد در جشن گلریزان با رقمی حدود ۵۴ میلیارد تومان آزاد شدند که از این تعداد ۴۰۰ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند که البته ستاد دیه ۲۸ میلیارد تومان از افراد شاکی گذشت گرفته بود.

وی افزود: طی دو ماه سال جاری نیز ۱۱۲ زندانی غیر عمد آزاد شدند که ۵ نفر زن و ۱۰۷ نفر مرد بودند که رقم بدهی آنها ۱۰ میلیارد تومان بود که ۵ میلیارد با سازش تخفیف گرفته شد.

مدیرکل زندانهای استان فارس با اشاره به کاهش زندانی های حوادث مانند تصادف، گفت: با اجباری شدن بیمه شخص ثالث روزانه شاهد ورود تنها ۲ تا ۳ نفر به دلیل تصادف به زندان هستیم و در کل ورودی جرائم غیر عمد به زندان روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر است.

بخشی از دستگیر شدگان پاسارگاد در زندان

حیات الغیب در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر وضعیت دستگیر شدگان در پاسارگاد نیز گفت: بخشی از آنها آزاد و تعدادی نیز دارای حکم از مراجع قضایی هستند.

وی در خصوص وضعیت سربازی که در زندان شهرستان آباده اقدام به قتل کرده بود نیز گفت: این سرباز نیز با طی کردن مراحل قضایی قصاص شد.

مدیرکل زندان های استان فارس در خصوص وضعیت تغییر مکان زندان شیراز نیز گفت: طبق قانون بیش از ۱۰ سال پیش قرار شد که سازمان مسکن و شهرسازی برای زندانهایی که در محیط شهری قرار دارند مکانی جدید بسازد که متاسفانه این کار محقق شد اما زمین مکان جدید زندان شیراز مشخص و خریداری شده و پیش بینی ظرفیت ۱۰ هزار نفر نیز انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار