باهدف مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفت:
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت‌ مشخصات بیش از 14 هزار انبار واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۴۳۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی یحیایی در جلسه دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در سال جاریکه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان برگزار شد ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح شناسه‌دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان سمنان اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش قاچاق کالا و ارز در استان سمنان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 165 واحد اطلاعات مربوط به انبارهای خود را در این سامانه ثبت و شناسه‌دار شدند افزود: انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های عضو علاوه بر اطلاع‌رسانی در خصوص مزایای این طرح از واحدهای زیرمجموعه خود بخواهند جهت ثبت‌نام در سامانه جامع انبارهاآخرین آمارها را به سامانه اعلام کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طرح شناسه‌دار کردن انبارها به‌صورت آزمایشی از سال قبل در استان آغاز شده تصریح کرد: این طرح به مروز در سرتاسر کشور اجرایی می‌شود.

یحیایی همچنین در ادامه به ارائه گزارش عملکرد دوماهه کارگروه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در امر مبارزه با قاچاق کالا و اولویت‌های کمیسیون در سال 1396 پرداخت.

همچنین جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهمنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد موفق دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های قبل در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در سال 96 عملکرد وزارتخانه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط ستاد مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سیدعلیرضا هاشمی از دستگاه‌های عضو کارگروه خواست اقدامات و فعالیت‌های خود در زمینه مبارزه با قاچاق را به دبیرخانه کمیسیون انعکاس دهند.

وی با اشاره به 12 تیر سالروز فرمان تاریخی مقام معظم انقلاب پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستگاه‌های اجرایی خواست ضمن انجام یک برنامه‌ریزی مدون برای اجرای اقدامات فرهنگی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، با کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه همکاری بیشتری داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار