نارضایتی مردم از پرسه‌های همیشگی
یکی از معضلاتی که در مهدی‌شهر مشاهده می‌شود، وجود تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد در این شهر است که سلامت و امنیت مردم را تهدید می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 27 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، وجود سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها محسوب می‌شود و سگ‌های ولگرد عامل اصلی انتقال بیماری و حمله به عابران پیاده هستند؛ این پرسه‌های همیشگی در شهر به‌ویژه در زمینه انتقال بیماری هاری دارای اهمیت می‌شود.

هاری ازجمله بیماری‌های نادری است که در مواردی حتی سبب مرگ افراد دچار حادثه می‌شود و این موضوع اهمیت ساماندهی موضوع پرسه سگ‌های ولگرد را بیشتر می‌کند.

پرسه سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان در معابر عمومی، پیاده‌روها، خیابان‌ها و محلات در مهدی‌شهر همواره موجبات دل‌نگرانی و اعتراض خانواده‌ها را به همراه داشته است و ترس، استرس، بروز فشارهای روانی، سگ‌گزیدگی و ناامنی ازجمله اثرات نامطلوب اجتماعی، روانی و بهداشتی حاصل از پرسه سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و پیاده‌روهایی است که محل تردد زنان، کودکان و افراد مسن محسوب می‌شود.

سگ‌های ولگرد که موجب سلب آسایش عمومی در مهدی‌شهر می‌شوند، دارای قابلیت و ظرفیت‌های بالایی در تولیدمثل بوده و به همین دلیل، جمعیت آنها در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه با سگ‌های ولگرد افزایش‌ یافته و این امر مخاطراتی برای شهروندان به همراه دارد.

از آنجایی‌ که سگ‌های ولگرد دارای قابلیت تولیدمثل بالایی هستند، عدم نظارت در کنترل جمعیت سگ‌ها در مهدی‌شهر و اجرا نشدن برنامه‌های کنترلی سبب می‌شود به‌سرعت جمعیت این حیوانات در این شهر افزایش یابد.

یکی از معضلاتی که در شهر مهدی‌شهر مشاهده می‌شود، جمعیت زیادی از سگ‌های ولگرد در این شهر است که سلامت و امنیت مردم را تهدید می‌کنند.

رفت‌وآمد سگ‌های ولگرد موجب آلودگی محیطی در شهر و درنهایت به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود؛ وجود سگ‌های ولگرد در مهدی‌شهر رو به گسترش است و مشکلات بهداشتی و امنیتی متعددی را برای شهروندان به وجود می‌آورد.

با توجه به شناخت برخی از بیماری‌های قابل‌ انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها لازم است تا دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان مهدی‌شهر به‌ویژه شهرداری تدبیری اساسی و جدی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان در مهدی‌شهر داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار