رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در آذربایجان غربی گفت: در طول ۴ سال خدمت دولت ‌ واحدهای صنعتی و تولیدی راکد ‌دوباره فعالیت خود را شروع کرده‌اند ‌ولی روشن است که به حد مطلوب انتظارات مردم نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۴۲۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 11 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمید صداقت پیشه، به تشریح برنامه‌های ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذربایجان غربی و کلیات برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این نامزد انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری ایران پرداخت که مشروح آن از نظر می‌گذرد.

بیکاری

سوال: در مورد راه‌اندازی ستادهای استانی و شهرستانی روحانی در استان آذربایجان غربی توضیحاتی ارائه کنید؟

صداقت پیشه: از تاریخی که اجازه تبلیغات داده شده ‌اقدامات خود را به صورت منظم شروع کرده‌ایم و تمامی کمیته‌ها و واحدهای استانی و شهرستانی تعریف شده‌اند و بر‌اساس چارتی که از مرکز صادر شده ‌هر کس بر اساس وظایف خود حرکت می‌کند و باید با حضور آحاد ملت در پای صندوق‌های رأی در ۲۹ اردیبهشت ماه شاهد انتخابات پرشور باشیم.

سوال: کدام یک از وعده‌های حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در آذربایجان غربی محقق شده است؟

صداقت پیشه: احیاءدریاچه ارومیه نخستین وعده ‌روحانی برای مردم آذربایجان غربی بود که دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ به این موضوع جامه عمل پوشاند و تمامی اقدامات با همراهی دستگاه‌های دولتی و اجرایی صورت گرفته ‌و دریاچه ارومیه از مسیر بحران و خشکیدگی خارج شدهو در حال احیاست و انتظار می‌رود تا ۱۰ سال آینده به صورت کامل احیا شود.

دومین وعده روحانی در سال ۹۲ برای احیاءو زنده نگه‌داشتن فرهنگ اقوام مختلف ایرانی که در حال از بین رفتن و فراموشی هستند بود که باید دوباره احیا شود و امروز مرتباً کرسی‌های مختلف اقوام و زبان‌های مختلف در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود که سبب زنده نگه‌داشتن هویت اقوام نیز می‌شود که نشان از کارنامه درخشان روحانی در طول ۴ سال است.

سوال: دولت ‌روحانی برای ایجاد اشتغال چه اقداماتی را انجام داده است؟

صداقت پیشه: برایایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری در طول ۴ سال خدمت دولت تدبیر و امید واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در کشور دوباره فعالیت خود را شروع کرده‌اند و تا حدودی انتظارات مردم برآورد شده ‌ولی روشن است که به حد مطلوب انتظارات مردم نرسیده‌ایم و جای کار زیادی هنوز وجود داردوانتظار بر این است که در ۴ سال آینده به حد مطلوب که ایجاد شغل صددرصدی برای بیکاراناست بتواند دولت به این هدف خود برسد.

سوال: استان آذربایجان غربی با سه کشور مرز مشترک دارد ولیبرای اشتغال جوانان و صادرات بهره لازم از این ظرفیت برده نمی‌شود، ارزیابی شما چیست؟

صداقت پیشه: آذربایجان غربی از نظر موقعیت جغرافیایی در وضعیت مناسبی قرار دارد به طوری که با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان بیش از یک هزار و ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و از همین‌رو ‌روحانی قول داده‌اند که باید آذربایجان غربی به یک استان صادراتی تبدیل شود و مردم از این ظرفیت بهره لازم را ببرند تا اشتغال اساسی برای این منطقه ایجاد شود.

استفاده از مرزهای مشترک استان با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت نهفته است که می‌تواند مسببی بر شکوفاییو اشتغال زایی برای جوانان شود و توسعه مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد نیز می‌تواند وضعیت حال را تغییر دهد.

سوال: یکی از وعده‌های دولت ‌روحانی به پایان رساندن خط راه آهن مراغه به ارومیه بود که هنوز به نتیجه نرسیده ‌در این خصوص توضیحاتی ارائه کنید؟

صداقت پیشه: از اوایل سال ۹۶ ریل گذاری آخرین قطعه راه آهن نفده به ارومیه شروع شده ‌و کار احداثایستگاه ارومیه نیز به عنوان ایستگاه انتهایی در حال اتمام است که در مرحله انجام نازک کاری قرار دارد و دولت یازدهم قول داده ‌که راه آهن ارومیهتا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

سوال: آیا روحانی به نفع ‌جهانگیری کناره‌گیری می‌کند یا برعکس؟

صداقت پیشه: با قاطعیت نمی‌توان گفت که ‌جهانگیری انصراف می‌دهد و به نفع ‌روحانی کنار می‌رود ولی با توجه به کارنامه دولت تدبیر و امید در طول ۴ سال نفر نخست اصلاحات ‌روحانی است و همه برای ایشان کار می‌کنند و تا وقتی ‌جهانگیری تصمیمی دال بر کناره‌گیری نکند نمی‌توان سخنی به میان آورد.

سوال: اگر دولت روحانی به پیروزی نرسد آیا هواداران و خود دولت از قانون تمکین می‌کند؟

صداقت پیشه: آیا تاکنون ‌روحانی از قانون تمکین نکرده است؟ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رویم و هیچ موردی را نمی‌توان یافت که دولت از قانون تخطی کرده باشد چرا که به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشورمان رأی داده‌ایم و بدان ایمان داریم و اگر در مسیری جز قانون پیش برویم مطمئناً در آینده با مشکلاتروبه‌رو می‌شویم.

سوال: عملکرد روحانی در دو مناظره انجام‌شده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صداقت پیشه: مناظرات بسیار خوب پیش می‌رود گرچه احساس می‌شد در مناظره اولابتدا تک‌تک نامزدها با استرس روبه‌رو بودند، امادر این میان اگر هر کدام از نامزدها در مناظرات به خود بیشتر مسلط باشند خروجی بهتری می‌توانند داشته باشند و سؤالات و پاسخ‌های نامزدها نیز به صورت معقولانه‌ای بیان می‌شود که نشان از تسلط نامزدهای انتخاباتی به موضوعات است.

در طول دو مناظره انتخاباتی هیچ تخریبی از سوی آقای روحانی صورت نگرفته ‌و اگر ایشان را تخریب کرده‌اند‌ با توجه به قوانین نظام جمهوری اسلامی و مستندات به آنان پاسخ داده‌اند، معتقدممناظرات یکی از گزینه‌های تعیین کننده انتخابات است چرا که مردم با برنامه‌های نامزدها آشنا می‌شوند و در نهایت می‌توانند تصمیم قطعی بگیرند.

سوال: به عملکرد دولت روحانی چه نمره‌ای می‌دهید و آیا می‌توانست از این بهتر نتیجه بگیرد؟

صداقت پیشه: اگر بخواهیم از ۲۰ عددی را برای دولت یازدهم عددی را انتخاب کنیم طبیعتا بالای ۱۵ می‌شود و قطعاً دولت تدبیر و امیدمی‌توانست بهتر از نتیجه حاضر عمل کند و اگر این دولت برای ۴ سال دیگر انتخاب شود می‌توان نمره ۱۸ را به این دولت اختصاص داد تا به نمره الف دانشگاهی برسند.

سوال: ستاد انتخاباتی روحانی در دوره قبل برای تعیین استاندار آذربایجان غربی منفعل عمل کرد و نتیجه نگرفت امسال این ستاد برای تعین استاندار آینده چه تصمیماتی را اتخاذ کرده است؟

صداقت پیشه: ما فعلاً تمام تمرکز خود را برای انتخابات گذاشته‌ایم تا روحانی به پیروزی برسد و دولت بعدی که روی کار می‌آید براساس ضوابطی که دارد بررسی می‌کند و فردی لایق و شایسته مدیریت استانرا انتخاب کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار