مدیر عامل آب منطقه ای فارس نسبت به برداشت بی رویه از منابع آبی استان که باعث ایجاد فرونشست و شکاف زمین شده انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 01 June 2015

حمیدرضا دهقانی  گفت: طی چند سال گذشته به دلیل اسفاده بی رویه از آب شاهد ایجاد شکاف و فرونشست زمین در برخی از نقاط مختف استان هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه می توان به ایجاد فرونشست در منطقه کوه سفید شهرستان داراب اشاره کرد که سبب ترک خوردن زمین به صورت گسترده شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس برداشت‌های غیر مجاز از منابع آب و تجاوز به حریم و بستر دریاچه سدها را یکی از مشکلات عمده دانست و افزود: با توجه به تملک اراضی توسط دولت، سالانه وقت و هزینه قابل توجهی به ‌منظور حفاظت از منابع آب و برخورد با متخلفین به شرکت آب منطقه‌ای تحمیل می‌شود.

دهقانی گفت: رویکرد مشارکتی در امر حفاظت و بهره ‌برداری و مشارکت بهره ‌برداران در قالب تشکلها و تعاونی‌ها از راهکارهای مهم حفاظت از منابع آب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی با برنامه‌های علمی، افزایش سهم مصرف در بخش صنعت و خدمات، افزایش ابعاد نظارتی بر نحوه حفر چاه و بهره‌برداری از منابع آب و تعامل در سطوح مدیریتی درون‌سازمانی و فراسازمانی از رویکردهای کلی حفاظت از منابع آب است.

تابستان آبی سخت در استان فارس

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تابستان سختی در حوزه آب را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: برنامه ریزی زیادی برای تامین آب شرب امسال در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا مجوز حفر 100 حلقه چاه برای شهرها و روستاها صادر شده همچنین خط اول درودزن به شیراز نیز راه اندازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با اظهار نگرانی از میزان آب ذخیره شده در سد درودزن و سلمان فارسی بیان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی ضروری است که مردم صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار