رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت: امسال به بیش از 10هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی این استان تسهیلات بانکی رونق اقتصادی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 01 May 2017
خبرگزاری صداوسیما،  محمد محمدپور عمران در نشست مشترک اعضاء هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با مدیران واحدهای صنایع غذایی شهرستانهای آمل، محمودآباد و نور درآمل افزود: این تسهیلات در قالب شش بسته حمایتی در سال جاری با هدف برون رفت مشکلات واحدهای تولیدی واقتصادی استان تصویب واختصاص داده می شود.
 
وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به مدیران واحدهای تولیدی استان براساس اولویت بندی ها تعریف شده که از سال گذشته در مازندران وتوسط فرمانداری ها تایید شده بود، توسط بانک ها انجام خواهد شد.
 
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته به 7 هزار و 500 واحد تولیدی استان تسهیلات در قالب بسته رونق اقتصادی پرداخت شد، ادامه داد: امیدواریم که امسال با توجه به تعهد دولت برای پرداخت تسهیلات رونق اقتصادی به بیش از 10هزار و500واحد اقتصادی مازندران، مشکلات تامین مواد اولیه، مشکلات نقدینگی وفروش ونیز جرایم دیرکرد وبدهی های بانکی این واحدهای برطرف شود.
 
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران همچنین از واحدهای تولیدی صنایع غذایی این استان به عنوان چشم چراغ تولید در مازندران یاد کرد وگفت: در سال های اخیر صادرات محصولات غذایی مازندران به خارج از کشور رو به افزایش داشت و از سال گذشته برای نخستین بار از شرکت کاله آمل، فرآورده های لبنی این شرکت را به کشور روسیه صادر کرده است.
 
محمدپور عمران افزود: البته هم اکنون برخی از مواد غذایی تولید شرکت های مازندران به کشور های هند، عمان، سوریه و عراق صادرات می شود.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران هم دراین نشست، به جایگاه مهم استان در بخش صنعت غذایی استان اشاره کردو گفت: هم اکنون سرانه تولید صنایع غذایی در مازندران به ازای هر یک نفر یک تن در سال است، که 40 درصد از واحد های صنایع غذایی در شهرک های صنعتی مستقر هستند وسهم 17 درصدی در تولید استان دارند.
 
اسماعیل خاتمی مقدم افزود: دو هدف مهمی که انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران به دنبال تحقق وتلاش برای پیگیری آن هست، منافع قانونی اعضاء و پیگیری وظایف و تعهدات قانونی اعضاء انجمن است.
 
وی ادامه داد: در زمان حاضر شرایط فعلی نگاه ها به صنایع تبدیلی است که زنجیره توزیع به مصرف کننده و تولید کننده برسد.
 
رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به علت مشکلات روکود اقتصادی این صنعت نیز دراستان با یک رکود جدی مواجه شده و متاسفانه وضعیت برای تولید کنندگان این بخش خیلی نگران کننده شده است، ابراز امیدواری کرد، برای برون رفت از این رکود، با وجود مشکلات صنایع غذایی استان، که صادرات دراین بخش رشد خوبی داشته، اما در بیشتر موارد سرانه مصرف داخلی، پایین آمد که به این معناست سبد خانوار کوچک شد.
 
خاتمی مقدم دربخش دیگری با بیان این مطلب که اکنون یکی از گلایه های فعلان بخش انجمن صنایع غدایی اختلاف زیاد در نرخ سود تسهیلات بازپرداختی به بانک ها است، گفت: اکنون نرخ سود بازپرداخت واحدهای تولیدی اکنون فقط 4 درصد و سود بخش توزیع تا حداقل 50 درصد هم وجود داشته که این امر ناراحت کننده است، در شرایط که باید نگاه ها به صنایع تبدیلی در زنجیره توزیع به مصرف کننده و تولید کننده برسد.
 
وی با بیان اینکه اکنون حدود 30 درصد مواد اولیه صنایع غذایی مازندران دراستان تولید می شود گفت: اکنون حدود 42 درصد از شرکت های صنایع غذایی مازندران دروضعیت سود آوری واحدهای خود راضی هستند ودرمقابل 17 درصد دیگر تولید کنندگان اعلام کردند معوقات بانکی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار