برای خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران
ناظر عالی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کار بهسازی فضای سبز مجموعه چشمه‌علی دامغان به پایان رسید.
کد خبر: ۴۱۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 27 April 2017

به نقل از روابط عمومی ادراره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، امیدعلی صادقی افزود: با کاشت 450 اصله درخت، گل و گیاهان زینتی و دارویی، چشمه‌علی دامغان جان دوباره‌ای گرفته است.

وی گفت: درختانی ازجمله چنار، تبریزی، سرو شیراز و گل‌ها و گیاهانی ازجمله رز هفت‌رنگ، شمشاد طلایی، ساناز، آرابیس، داودی پاکوتاه، رزماری، به‌ژاپنی، آویشن بوته، پاپیتال و ... به مجموعه فضای سبز چشمه‌علی افزوده شده است.

ناظر عالی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: کار کاشت گل‌ها و درختان جدید بر اساس نقشه و پلان اولیه مجموعه چشمه‌علی در دوره قاجار و بهره‌گیری از گیاهان دارویی و گل‌هایی که در معرض انقراض قرار داشتند، صورت گرفت.

صادقی گفت: به‌زودی کار کف‌سازی و مبلمان شهری مجموعه چشمه‌علی دامغان نیز انجام می‌شود.

وی هدف از بهسازی فضای سبز مجموعه چشمه‌علی را بازگرداندن این مجموعه تاریخی و طبیعی به تصویر موجود این مجموعه در دوره قاجار عنوان کرد و گفت: چشمه‌علی یکی از پر بازدیدترین آثار تاریخی و طبیعی استان سمنان است.

مجموعه چشمه‌علی در ۳۰ کیلومتری شمال دامغان متشکل از بناهای تاریخی و باغ پیرامون آن به همراه چشمه جوشان است.

این مجموعه دو بنای باارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه دارد و به شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار