رییس جمهور گفت: بدترین درآمد برای شهرداری فروختن حقوق مردم، فضای سالم شهری و نابود کردن باغات زیبا و دیرینه شهر است
کد خبر: ۴۱۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 23 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حسن روحانی رییس جمهور صبح امروز در پنجمین اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی اظهار کرد: موضوع مدیریت شهری و زندگی مردم، جزو مدیریت های پیچیده و حساس در دنیای امروز است

وی افزود: تمدن های بزرگ بشری همواره در کنار شهر ها به وجود آمده و علم و فناوری و تمدن در شهر های بزرگ ظهور و بروز پیدا کرده است و ما اگر بخواهیم به تمدن اسلامی نگاه کنیم بهترین راه آن است که بعد از مطالعه کتب و آثار گذشتگان به آثار باقی مانده معماری در شهرهای اسلامی نظر کنیم
روحانی بیان کرد: با نگاهی در آثار بزرگ تمدنی که در کشورهای مختلف جهان و همچنین کشورهای اسلامی می توانیم مشاهده کنیم که ریشه های معماری شهر ها و ساختمان ها از فرهنگ و اتقادات مردمی سرچشمه می گیرد.
وی با اشاره به نقش مساجد در شهرهای اسلامی عنوان کرد مسجد یعنی محل تجمع مردم، شورا، مشورت و اجرای مراسمات دینی و محلی برای تصمیم گیری های مهم شهری محسوب می شود.
رییس جمهور اضافه کرد:مسکن باید محلی برای آرامش باشد و بر همین اساس نیز به عنوان محل سکنی و آرامش  نام گذاری شده است.
وی با بیان اینکه که ما امروز متاسفانه ما از بسیاری از اهداف بلند شهر سازی فاصله داریم تاکید کرد امروزه در شرایطی هستیم که مسائل فرهنگی، راحتی مردم، حریم خصوصوی مردم، شرایط اجتماعی مردم و شهر ها زیر پا گذاشته می شود.
وی گفت: اگر درآمدهای شهری از منابع نادرست تامین شود و بنا باشد شهر داری با فروختن فضایی که تعلق به مردم دارد و  اختصاص یک تراکم عظیم در اختیار یک سرمایه دار بزرگ به توسعه شهری بپردازد، زندگی را برای مردم سخت می کند.
رییس جمهور تاکید کرد: ما نباید برای افزایش درآمد های شهری حقوق مردم را بدون اجازه آنها مردم بفروشیم و برای زندگی و  رفاه مردم ارزشی قایل نباشیم.
وی اضافه کرد: در ظاهر این است که در یک شهر پارکی برای تفریح ایجاد می شود اما باید پرسید پول این پارک از کجا تامین می شود، این مهمتر از ایجاد پارک است، به عبارت دیگر اگردر باغات شهری تغییر کاربردی دادیم و پارک ساختیم آیا به نفع مردم شهر قدم برداشته ایم.
روحانی تاکید کرد: بدترین درامد برای شهرداری فروختن حقوق مردم، فضای سالم شهری و نابود کردن باغات زیبا و دیرینه شهر که هویت آن شهر را تامین می کند خواهد بود.
وی با بیان اینکه فروش اینگونه تراکم، بدتر از فروش نفت و استفاده از پول نفت برای حقوق کارمندان است افزود: اگر باید پول نفت را سرمایه گذاری کنیم، باید توجه داشته باشیم فضای شهری، کوه و مراتع نیز مانند نفت سرمایه ای بین نسلی است و باید آن را برای آیندگان حفظ کنیم.
ریسس جمهور با تاکید بر آنکه شهر داری ها باید درآمد مشروع برای شهر کسب کنند اظهار کرد: اگر شهر داری ها نیازمند منابع درآمدی هستند، باید به فکر کمک و تامین منابع درامدی سالم برای آنان باشیم.
وی یادآور شد: دولت آماده است تا با تنظیم لوایح درآمدی مطلوب و ارائه آن به مجلس از شهر داری ها حمایت کند.
وی افزود اگر قرار است برای حل مسائل شهری اقدام کنیم باید یک اقدام همه جانبه را مد نظر قرار دهیم .
رییس محترم جمهور تاکید کرد: یکی از راههای سرمایه گذاری راحت و پرسود این است که از سرمایه های سوخت های نا به جا استفاده کنیم و از آن در شرایط سوخت های خودرو و همچنین سالم سازی شهر ها استفاده کنیم.
حسن روحانی با بیان ایکه پروژه های بزرگ باید با نظر مردم برای مردم محقق شود افزود: بزرگترین پروژه هایی که اولیت های بزرگ شهری هستند و گام بزرگی برای توسعه محسوب می شوند، باید با نظر مردم ایجاد شوند.
رییس جمهور در پایان یاد آورد شد: با نظر مردم، مدیریت یکپارچه و هم افزایی دستگاههای دیگر می توانیم شهر ها را مدیریت کنیم و درآمد لازم برای آنها ایجاد کنیم و فاصله طبقتانی را نیز در این شهرها کاهش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار