نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم مطهر، فدایی اهل بیت (علیهم السلام) بودند، افزود: شهدای مدافع حرم اساتید اخلاق و عارف خدایی بودند.
کد خبر: ۴۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 May 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس امروز (7خرداد) در جلسه بزرگداشت شهدای مدافع حرم و سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار عبدالله اسکندری که در دفاع از حرمین توسط گروه های تکفیری به شهادت رسید، ضمن اشاره به اینکه خداوند شهدای مدافع حرم را غریق رحمت خود قرار دهد، گفت: با تسلط بر هوای نفس و حرکت به سمت کمال مطلق به جایی برسد که خداوند پرده را کنار بزند و بسیاری از حقایق روشن شود.

وی با یادآوری این مطلب که مناجات شعبانیه مناجاتی مربوط به همه ائمه دین (علیهم السلام) است، اظهار داشت: مزد این انسان های خود ساخته متصل به خدا پاداش عظیمی است که تنها خداوند از محاسبه آن بر می آید.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه اساس خلقت بشر و بندگی انسان ها توحید است، تاکید کرد: توحید که مقدمه ای برای لقای الی الله است.

وی با اشاره به اینکه زندگی تک تک اولیای الهی (علیهم السلام) را نگاه کنیم، عشق به شهادت در زندگی آنان بروز دارد، افزود: انسانی که از وابستگی های دنیوی جدا شود عاشق ملاقات خداوندی می شود و بهترین مرگ را آرزو می کند که همان شهادت است.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به اینکه آرزوی شهادت در دل آنها شعله ور بود و لحظه شماری می کردند، یادآور شد: شهادت افتخاری بود که حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برای رسیدن به آن لحظه شماری می کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهدای حرم جز اولیای خاص الهی بودند و کسی که به این رتبه نرسد به طور حتم به درجه رفیع شهادت نائل نمی شود، اضافه کرد: شهدای حرم هم مثل من و شما وابستگی به خانواده داشتند ولی از همه دنیا برای رسیدن به خدا دل بریدند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم و به ویژه شهید اسکندری برای دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) رفتند، اظهار داشت: اگر آنان نبودند اثری از حرم های مختلف نبود و امروز این خون ها حرمین را در عراق و سوریه حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم مطهر، فدایی اهل بیت (علیهم السلام) بودند، افزود: شهدای مدافع حرم اساتید اخلاق و عارف خدایی بودند.

حجت الاسلام شیرازی اظهار داشت: شهدای حرم اجر 2 شهید را دارند معصوم (علیه السلام) می فرماید: "برخی شهدا از یک شهید رتبه بالاتری و اجر 2 شهید را دارند" و در حدیث دیگری می فرماید: "آن روزی که همه مردم در صحرای محشر جمع هستند این شهدا از روی سر همه مردم در محشر عبور می کنند و وارد بهشت می شوند"، کسی که امروز برای دفاع حرم مطهر از خانه خروج می کنند که اینان جز همان گروه هستند.

وی در ادامه با اشاره به مقاومت های انجام شده توسط مردم مسلمان، تاکید کرد: امروز می بینیم به همت مقاومت های مختلف که در برابر استکبار انجام می شود، بینی آنان به خاک مالیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار