در راستای ارتقای محیط زیست شهری و حفظ پیشتازی شیراز در پیشبرد پروژه‌های بازیافت و پسماند، 11 پروژه شامل 9 پروژه زیست‌محیطی شهرداری این شهر به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۰۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 06 April 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:شهردار شیراز صبح امروز در این آیین افتتاح این پروژه‌ها با اشاره به این‌که افتتاح پروژه‌های عمدتاً زیست‌محیطی بااعتباری بالغ‌بر 240 میلیارد ریال محقق شده، گفت: این پروژه‌ها شامل باغ خانواده خلیج‌فارس، پارک حاشیه‌ای شهرداری در منطقه هفت و نیز 9 پروژه زیست‌محیطی است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: پروژه‌های زیست‌محیطی که امروز به بهره‌برداری رسید در حوزه پسماند و باهدف حفاظت از محیط‌زیست، حفظ و توسعه فضای سبز و کاهش حجم پسماند دفنی، کنترل آلودگی آب، خاک و هوا در سایت دفن و نیز کاهش نفوذ شیرابه به سایت دفن بوده که ارتقای فرایند دفن پسماندها و انجام عملیات دفن به روش بهداشتی و مهندسی را هدف‌گذاری کرده است.

مظفر مختاری عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین اظهار داشت: هدف شهرداری و شورای شهر خدمات توازن به شمال و جنوب و شرق و غرب شهر و یکسان‌سازی خدمات و توزیع بودجه بوده است.

وی یادآور شد: شهرداری و اعضای شورای شهر شیراز در راستای خدمت به شهروندان پروژه‌هایی از قبیل پل شهدای پودونک، بلوار رسول اعظم (ص)، پارک نماز و طرح گردشگری منطقه هفت را به اجرا درآوردند.

رمضان امینی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در سخنانی بر اهمیت مقوله دفن بهداشتی پسماند و لزوم ارتقای سازوکارهای دفن و بازیافت در راستای تولید انرژی و حفظ شهر از آلودگی‌ها تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار