مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تکمیل زیرساخت‌ها در نخستین شهرک فناوری صنایع شیمیایی کشور در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 14 March 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس: شاهپور قنبری در جلسه کمیته راهبری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز اظهار داشت: این شهرک با هدف ایجاد بستر مناسب برای استقرار شرکت ‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای به صنایع پائین‌دستی شیمیایی، نفت ،گاز و پتروشیمی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک فناوری صنایع شیمیایی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده و طراحی شهرک برای استقرار واحدهای مرتبط با صنایع شیمیایی نیزبه پایان رسیده است.

قنبری تصریح کرد:در طراحی این شهرک صنعتی، بخش های مختلفی برای استقرار واحد های آزمایشگاهی ،کارگاهی ،تحقیق و توسعه و ساختمان های چند مستاجره جانمایی و مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مشوق‌ها و مزیت‌های استقرار واحدها در شهرک فناوری صنایع شیمیایی و این‌که تاکنون بیش از 85 میلیارد ریال اعتبار در این شهرک هزینه شده است گفت: کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرک، دسترسی آسان به نیروهای فنی و متخصص، امکان استفاده از کارگاه‌های عمومی در شهرک، دسترسی آسان به شبکه‌های توزیع و بازاریابی سریع و نیز برخورداری از شبکه آزمایشگاهی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که می‌تواند فعالیت واحدها را در این شهرک را رونق بخشد.

قنبری همچنین از اعمال فعالیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای برای واحدهای دانش‌بیان مستقر در شهرک فناوری صنایع شیمیایی خبر داد و بیان کرد: تمام مشوق‌ها و مزیت‌های موجود در پارک‌های علم فناوری در شهرک فناوری صنایع شیمیایی نیز اعمال می‌شود.

وی افزود:بر اساس قانون ،واحد های مستقر در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز از معافیت های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی نیز برخوردار می شوند.

وی همچنین امکان برخورداری از تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت نظیر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی را از دیگر مزیت‌ها و مشوق‌های موجود اعلام کرد.

مدیر عامل  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هم‌جواری شهرک فناوری صنایع شیمیایی با شهرک صنعتی برگ شیراز به‌عنوان مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس را از مهم‌ترین مزیت‌های موجود اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به بهره‌برداری حدود  یک‌هزار 700واحد صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز و اینکه برخی از این واحدهای صنعتی در زمینه تولید محصولات جز واحدهای شاخص کشور محسوب می‌شوند، امکان تبادلات فنی و اقتصادی و هم‌افزایی واحدهای مستقر در این شهرک با واحدهای شهرک صنعتی فراهم‌شده است.

وی  افزود: علاوه بر اعمال تخفیف 10درصدی حق انتفاع برای واحد های دانش بنیان،واحدهای مستقر در این شهرک فناوری، از مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی نظیر پرداخت 30 درصد از بهای حق انتفاع به‌صورت نقدی و 70 درصد آن به‌صورت اقساط 36 ماه با دوره تنفس پرداخت یک‌ساله اقساط بهره‌مند ‌می‌ شوند .

قنبری در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در مرکز خدمات کسب و کار  شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز با 5هزار و 334متر مربع زیر بنا  گفت:در  حال حاضر 27 شرکت مشاور و  دانش‌بیان درحوزه های طراحی ، فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی در این مرکز مستقر شده اند.

وی تصریح کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با هدف استقرار واحدهای فناورانه مبتنی بر دانش روز به‌ویژه در حوزه صنایع شیمیایی راه‌اندازی شده و می‌تواند زمینه ارتقای صنایع شیمیایی را در کشور فراهم کند.

قنبری افزود :واحد های فنی و مشاوره ای در زمینه های صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی ،متقاضیان احداث آزمایشگاه ،واحد های صنعتی هایتک و دارای فناوری بالا و شرکت های فعال در حوزه صادرات صنایع شیمیایی می توانند در این شهرک مستقر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار