مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس گفت: سه میلیون و 329 هزار و 11 نفر در این استان مشمول دریافت سهام عدالت هستند.
کد خبر: ۳۹۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 13 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: افشین انصاری، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به اینکه به ازای هر فرد یک میلیون تومان سهام واگذار شده بنابراین ارزش سهام واگذاری در فارس سه هزار و 329 میلیارد و 11میلیون تومان است.
وی ادامه داد: همانند سال های گذشته، خرید و فروش سهام عدالت ممنوع است و اگر این امر صورت گیرد با توجه به افزایش تقاضای فروش و کاهش تقاضای خرید و از آنجا که ارزش یک سهم را عرضه و تقاضای بازار مشخص می کند در نتیجه ارزش سهام بسیار پایین خواهد آمد.
او اظهار کرد: توصیه ما به سهامداران این است که سهام خود را نزد خود حفظ کنند تا ضمن دریافت سودهای سالانه، آن سهام به ارزش واقعی خود برسد.
انصاری ادامه داد: 60 شرکت سرمایه پذیر در طرح سهام عدالت حضور دارد که از این تعداد 25 شرکت غیر بورسی است.
وی ادامه داد: سامانه سازمان خصوصی سازی برای دریافت صورتحساب سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir است و مشمولان می توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوند.
او گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی، مشمولان سهام عدالت می توانند در سال 96 به نسبت سهام آزاد شده سود خود را دریافت کنند.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس، نسبت دادن زمان توزیع سهام عدالت به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را غیر منصفانه دانست و افزود: در زمان انجام این کار هیچگونه دخل و تصرفی انجام نشده و همه چیز طبق قانون پیش می رود.
انصاری بیان کرد: نخستین مصوبه ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در فروردین ماه سال 85 صادر و مقرر شد که در یک فرآیند 10 ساله از محل سود سهام به خزانه پرداخت شود تا به اندازه سود پرداختی، سهم آزاد شود.
وی گفت: با پایان سال مالی 1394 به شرکت های سهام عدالت چهار ماه مهلت داده شد (تا پایان تیرماه) تا اقدام به تشکیل مجمع کرده و صورت های مالی را تصویب کنند و مطابق قانون تجارت پس از هشت ماه (تا پایان اسفندماه) سود سهام را بپردازند.
او ادامه داد: بنابراین پرداخت سود سهام در اسفندماه هیچ ارتباطی به انتخابات 96 ندارد و این کار باید بر اساس قانون انجام شود و اگر دولت این سود را پرداخت نکند، تخلف کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار