سرپرست دانشگاه شیراز گفت: دانشکده ادبیات این دانشگاه و بخش هایی از این دانشگاه که با حوزه ادبیات سنخیت دارند در جوار آرامگاه حافظ باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۳۹۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 08 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: ابراهیم گشتاسبی راد، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در مورد جا به جایی ساختمان های در اختیار استانداری فارس نیز به توافق رسیده ایم و مسئولان استانداری نهایت همکاری را در این زمینه انجام داده اند.
وی، با بیان اینکه در برهه ای از زمان قسمت هایی از دانشگاه شیراز در چهار راه موسوم به ادبیات به استانداری فارس واگذار شد گفت: بی شک آن شرایط برای واگذاری استثنایی بوده است، اما ما برای جابه جایی ساختمان های استانداری مصمم هستیم و از همکاری و توجه استاندار فارس در این زمینه سپاسگزاریم.
سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: ساختمان دانشگاه هنر نیز از این منطقه جابه جا خواهد شد لیکن این کار زمان بر است و به مرور صورت خواهد گرفت.
گشتاسبی راد ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که در جوار آرامگاه حافظ باید دانشکده ها و ساختمان هایی باشد که سنخیت علمی و ادبی با شرایط محل و موقعیت آرامگاه داشته باشد.
سرپرست دانشگاه شیراز، همچنین به موضوع همراهی استادان این دانشگاه در طرح شیراز شهر خلاق‌ ادبی، اشاره کرد و گفت: در پی راه‌ اندازی 2 مرکز و پژوهشکده حافظ ‌شناسی و سعدی شناسی و همچنین پژوهشکده عرفان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در زمینه ادبیات هستیم.
گشتاسبی راد، در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: بودجه پژوهشی این دانشگاه در سال آینده 10.2 درصد افزایش می یابد و این امر می تواند، افزایش تحقیقات و پژوهش های علمی این دانشگاه را به دنبال داشته باشد.
وی، همچنین بر لزوم حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم تاکید کرد و گفت: در دانشگاه های نسل سوم کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیقات رشد می کند.
گشتاسبی راد با اشاره به اینکه در سال 95 تولیدات علمی دانشگاه شیراز 12 درصد رشد داشته است، بیان کرد: بدون تردید پرداختن به کارآفرینی، زمینه مناسبی برای کاربردی شدن تحقیقات علمی فراهم می کند.
وی، عملکرد دولت تدبیر و امید را در افزایش فضای اعتماد به دانشگاه ها بسیار موثر دانست و گفت: به دلیل عملکرد دیپلماتیک دولت یاردهم، میزان ارتباطات دانشگاهی در سطح بین المللی در دانشگاه شیراز روبه فزونی گذاشته و تفاهم نامه هایی با دیگر مراکز علمی دنیا منعقد شده است.
گشتاسبی راد با بیان اینکه دانشگاه شیراز هم اینک با دانشگاه درسدن آلمان همکاری علمی و پژوهشی دارد، گفت: در پیوند با این ارتباط از سوی دانشگاه یاد شده 100هزار یورو برای بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز اختصاص یافت.
وی از ارتباط دانشگاه شیراز با پارک های علم و فناوری کشور اتریش نیز یاد کرد و اظهار داشت: افزون بر این، دانشگاه شیراز ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه مسکو دارد و در بخش آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز با مشارکت بخش خصوصی کشور ایتالیا اقدام به تامین دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته با سرمایه گذاری بخش خصوصی این کشور کرده است.
گشتاسبی راد گفت: همچنین بخشی از تلاش ما معطوف به ایجاد ارتباط بهتر و مطلوب‌ تر با دانشگاه‌های جهان اسلام و زمینه‌سازی برای تبادلات علمی در سطوح مختلف است.
وی، در ارتباط با عملکرد دانشگاه شیراز در سال های 93 تا 95 گفت: در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه سه رشته در مقطع کارشناسی و 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش های مختلف نوگشایی شد.
او ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده 6 رشته در مقطع دکتری تخصصی با گرایش های متعدد که کاربردی و مورد نیاز بخش صنعت است، راه انداز شد.
سرپرست دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مساعدت خیران و نیکوکاران برای نوسازی و بازسازی خوابگاه های دانشجویی و اماکن غذاخوری در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: نوسازی خوابگاه های این دانشگاه نیازمند100 میلیارد ریال اعتبار است.
گشتاسبی راد افزود: در سال های گذشته و امسال، پنج میلیارد ریال از سوی این دانشگاه برای نوسازی غذاخوری ارم هزینه شده است و علاوه براین هشت میلیارد ریال برای تعمیر محل غذاخوری دانشکده کشاورزی و چهار میلیارد ریال نیز برای بازسازی خوابگاه های دانشکده دامپزشکی صرف شده است.
سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: مقرر شده ظرف یک تا 2 سال آینده، یارانه ای در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا آنها بر اساس آن بتوانند نوع غذای مصرفی را تعیین کنند و بر این باوریم که اعطای این یارانه به دانشجویان این امکان را می دهد که از تنوع غذایی بیشتری بهره مند شوند.
گشتاسبی‌راد در ادامه، با معرفی خسرو مقدسی به عنوان سرپرست روابط عمومی دانشگاه شیراز، این نهاد را از ارکان اصلی دانشگاه بر شمرد که نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی از خدمات دانشگاه و توسعه و تعالی نظام اطلاع رسانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار