ر شهرستان تاکستان رخ داد؛ نزدیک به ۳۰ کارگر قرار دادی کارخانه «الکترود پارس» تاکستان بیکار شدند. کارفرما با آغاز سال ۹۴ قرارداد کار این کارگران را تمدید نکرده است.
کد خبر: ۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 25 May 2015
به گزارش تابناک یزد،، در آخرین روزهای کاری در سال ۹۳ به حدود۴۵ نفر از کارگران کارخانه الکترود پارس اعلام شده است که به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کارشان دیگر برای آن‌ها در این واحد صنعتی شغلی وجود ندارد و به همین دلیل زمانی که کارگران یاد شده بعد از اتمام تعطیلات نوروز ۹۴ برای ادامه کار به کارخانه مراجعه کرده‌اند توسط ماموران انتظامات از حضور آنها جلوگیری شد.

بنا بر ادعای این کارگران اخراجی، پیش از این کارفرما به آنان وعده داده بود تمام تلاش خود را برای بازگشت بکار آنها خواهد کرد و در همین راستا حدود ۱۵ کارگر اخراجی از روز گذشته (دوم خرداد) دوباره به کار بازگشته‌اند اما فعلا خبری از بازگشت بکار ۳۰ کارگر اخراجی دیگر نیست.

به گفته آنان، کارگران مذکور بیش از یک تا ۱۵ سال سابقه کاری داشته‌اند و برای پیگیری مطالبات صنفی خود هنوز شکایتی را در اداره کار مطرح نکرده‌اند.

طبق اظهارات کارگران کارخانه الکترود پارس، این واحد صنعتی که در زمینه تولید الکترود جوشکاری فعالیت دارد دارای تولید و بازار فروش خوبی است اما در عمل رونق این کارخانه متاثر از بازار  ساخت وساز مسکن است که فعلا در حالت رکود قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار