دادستان مرکز استان خبرداد:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از داير شدن شعب ويژه حقوقي آب در استان سمنان خبر داد و گفت: اين كار در راستاي صيانت از حقوق آبي در استان سمنان انجام مي‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 04 March 2017

حيدر آسيابي در نشست مديران و رؤساي آب منطقه‌اي سمنان با دادستان هاي استان سمنان به منظور تشريح طرح تعادل بخشي و احياء منابع آبي اظهار کرد: با داير شدن شعب ويژه حقوقي آب، هم برخورد جدي و قاطع با متجاوزين در حوزه آب صورت مي‌گيرد و هم اينكه باعث بازدارندگي از وقوع تخلف مي‌شود.


وي اضافه كرد: در بحث رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي، علاوه بر برخورد قاطع و جدي، تدابير پيشگيرانه نيز نقش مهمي در بازدارندگي از تخلف دارد.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد:نصب كنتور‌هاي هوشمند در چاه‌هاي كشاورزي، باعث پيشگيري از وقوع جرم مي‌شود.

دادستان عمومي و انقلاب مركز استان سمنان ادامه داد: قوانين و مقررات خوبي در حوزه آب وجود دارد کهاگر به درستي اجرا و به خوبی پياده شوند و حمايت‌هاي قضايي هم وجود داشته باشد، ما مي‌توانيم كمك حال وزارت نيرو باشيم تا در حوزه آب، تخلفي صورت نگرفته و شاهدتجاوز به حقوق آبي نباشيم.

آسيابي افزود: اين موضوع به اين معني نيست كه ما پشتوانه قانوني، حقوقي و قضايي نداريم، بلكه عدم هماهنگي ها باعث بروز چنين تخلفاتي مي‌شود، لذاتعيين شعب ويژه حقوقي آب نقش بسيار مهم و مفيدي دارد.

وي خاطرنشان كرد: در بحث چاه‌هاي غيرمجاز، در كميسيون مربوطه، پرونده‌اي مفتوح نيست و همه پرونده‌ها رسيدگي و تعيين تكليف شده است.

دادستان مرکز سمنان با اشاره به اينكه استان سمنان با بحران كمبود آب و خشكسالي مواجه است و ميزان بارش‌ها در استان كم و ميزان تبخير بسيار زياد است، گفت: بحث اصلاح الگوي كشت، صرفه‌جويي در بخش آب كشاورزي و ارائه الگوي كشت مناسب با اقليم استان در احياء منابع آبي بسيار مهم و ضروري است.

آسيابي ادامه داد: آب مايه حيات و زمينه ساز توسعه كشاورزي، صنعت و... محسوب مي‌شود، به همين دليل، رسيدگي به وضعيت منابع آبي، خصوصاً در استان سمنان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار