شورانامه
سیاسی بازی ها مانع اتصال فارس به دریا شد/ روی رودخانه خشک شیراز مونوریل بزنید/ مردم مشکلات دارند و عده ای به فکر تبلیغات انتخاباتیند/ مترو قدیمی شده است و باید سراغ اتوبوس هوایی برویم/پلیس طرح ترافیک را به خاطر مغازه داران اجرا نکرد/گزارش خدمات شورای چهارم شیراز
کد خبر: ۳۸۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 28 February 2017
گزارش خدمات شورای شیراز
به گزارش تابناک فارس:عضو شورای شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: در کنار صدها بستر سازی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و تفریحی در حوزه فرهنگی پروژه های ساخت اولین فرهنگسرای تعزیه ایران، سریال حضرت احمدبن موسی (ع)، شیراز قدیم، باغ موزه دفاع مقدس ، تالار بین الحرمین ، بوستان های بزرگ دراک و بام شیراز و ... همچون نشانه های بزرگ همتی ، تلاشهای جهادی و اقدام و عمل شورا و شهرداری در عقول و قلوب مردم  ماندگار بماند.
 
سیاسی بازی ها مانع اتصال فارس به دریا شد
وی ادامه داد: علی رغم اینکه اتصال فارس به دریا مصوبه دولت دهم و یازدهم و شورای عالی امنیت ملی دو دولت را دارد، همچنان معطل مانده  و اخیراً نماینده یکی از شهرستان های فارس به بهانه ریزش آرای انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان پیگیری اتصال فارس به دریا را با حاشیه سازی همراه کرده است.
عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: نمایندگان باید بدنبال مطالبات و توقعات فارسیان، منافع و مصلحت استان باشند نه بازی های سیاسی و سیاست زدگی.
هاجری تاکید کرد: از استاندار درخواست دارم این موضوع را پیگیری جدی کند، اگر مسیر اتصال نیاز به اصلاح دارد، سریعاً پیگیری  تا آرزوی فارسیان در عمل تحقق یابد نه با شعارهای فانتزی فاقد اقدام و عمل.
 
روی رودخانه خشک شیراز مونوریل بزنید
وی افزود: با توجه به ضرورت حمل و نقل سریع و بی مانع در کلانشهر ها، رودخانه خشک شیراز بهترین فرصت و بستر راه اندازی مونوریل بر روی آن می باشد که لازم است در کنار تکمیل خطوط قطار شهری مطالعات لازم روی مونوریل بر روی رودخانه خشک با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شود تا در تدوین برنامه دوم پنج ساله شورا و شهرداری شیراز ، تبدیل به بسته سرمایه گذاری شده به علاقه مندان ارائه گردد.
 
مردم مشکلات دارند و عده ای به فکر تبلیغات انتخاباتیند
هاجری تصریح کرد: علی رغم مشکلات عدیده شهروندان ، متأسفانه تبلیغات زودرس انتخاباتی و یار گیری های سیاسی و بهره برداری از امکانات عمومی ، خدمات صادقانه و بی منت را به حاشیه برده، کاسبکاری سیاسی – مالی بخصوص در حوزه های فرهنگی ، ورزشی ، هنری و اقتصادی را به صحنه آورده و سهم خواهی مفرط بر چهره پاک مردم سالاری دینی پنجه انداخته است.
 
مترو قدیمی شده است و باید سراغ اتوبوس هوایی برویم
شهردار شیراز گفت: سیستم‌های حمل‌ونقل نوین باید در شیراز راه‌اندازی شود.
علیرضا پاک‌فطرت عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه مترو و حمل‌ونقل زیرزمینی مربوط به جنگ جهانی است تأکید کرد: حمل‌ونقل زیرزمینی ازجمله راه‌های ایمن و بسیار مناسب است اما این نوع سیستم به زمان جنگ جهانی بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: اما امروز کشورهای اروپایی نیز به سمت استفاده از سیستم حمل‌ونقل نوین روی آورده‌اند که در این راستا باید در سطح شهر شیراز نیز به این مهم توجه شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: مترو علاوه بر اینکه هزینه‌های سنگین دارد بسیار زمان‌بر است بنابراین امروز آنچه به‌عنوان اولویت در حمل‌ونقل مطرح است اتوبوس هوایی است.
پاک‌فطرت تأکید کرد: توجه ویژه به سیستم حمل‌ونقل نوین در شیراز یک اولویت است و ما نیز به دنبال ایجاد چنین مجموعه‌ای هستیم.
 
پلیس طرح ترافیک را به خاطر مغازه داران اجرا نکرد
عضو شورای شهر شیراز گفت: نیروی انتظامی بنا به اعتراض مغازه‌داران و درخواست آن‌ها از اجرای طرح ترافیک شیراز جلوگیری کرد.
محسن معین تأکید کرد: اجرای شدن طرح ترافیکی شیراز ازجمله مباحثی بود که مدنظر قرار گرفت که متأسفانه چند سال پیش و در سال ٩٢، پلیس به دلیل اعتراض برخی از مغازه‌داران و به درخواست آن‌ها از اجرای طرح ترافیک شیراز جلوگیری کرد.
معین تأکید کرد: بحث منوریل نیز از دیگر مواد موردبحث است که در این راستا باید به موضوع اتوبوس هوایی نیز توجه ویژه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار