معاون رئیس جمهور
معاون اول رئیس جمهوری گفت: تامین آب آشامیدنی و مورد نیاز مردم شهر شیراز امری ضروری است.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 27 February 2017
اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی آب کشور افزود: شیراز یک شهر پر جمعیت و دارای اهمیت ویژه است که لازم است برای منابع مالی تامین کننده آب آشامیدنی آن برنامه ریزی شود.
 
وی، با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس در خصوص مسائل تالاب های این استان، از وزیر نیرو خواست جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و پیشنهاداتی برای حفاظت و احیای تالاب های مهم کشور ارائه دهند.
 
جهانگیری، پس از ارائه گزارش نماینده وزارت نیرو درباره بارش های اخیر و ذخیره یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب در پشت سدها ادامه داد: کسانی که نسبت به احداث سدها در کشور کم لطفی می کنند حالا باید ببینند که اگر این سدها نبود چه خساراتی به اقصی نقاط کشور وارد می شد.
 
در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، استاندار فارس به ارائه گزارشی از وضعیت بحران آب در این استان پرداخت و نتایج جلساتی که با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح های آبرسانی برگزار شد را اعلام کرد.
 
نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این نشست گزارشی از برگزاری جلسه ای با استاندار فارس و معاونین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی ارائه کرد و گفت که در جلسه، راهکارهای تامین اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی و مسائل کشاورزی این استان مورد بررسی قرار گرفت و از حداکثر ظرفیت موجود برای حل مشکلات پیش روی اجرای این طرح ها استفاده شد.
 
در جلسه گذشته شورای عالی آب مقرر شده بود سازمان برنامه و بودجه کشور جلسه ای با استاندار فارس برگزار کند تا نحوه تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای مهمترین طرح های آبرسانی این استان مورد بررسی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار