عمده ی زنان روسپی در جامعه ما ورشکستگان و سرخوردگان بلند پروازی ها و تمایلات نامعقول خود می باشند.
کد خبر: ۳۸۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 25 February 2017
تابناک فارس به نقل از نسیم شیراز: انسیه جواهریان پژوهشگرانحرافات و آسیب های اجتماعی گفت:  روسپیگری یا به تعبیر دیگر فحشا خرید و فروش روابط جنسی و ایفای عمل جنسی با فرد دیگر در مقابل پرداخت پول از انحرافات و آسیب هایی می باشد که جامعه  و رکن اصلی خانواده  یعنی زنان و دختران را تهدید می کند.

وی افزود: روسپیانی که امرار معاش یا تکمیل درآمدشان از راه روسپیگری باشد معمولند مایلند فعالیت جنسی  را با اشخاصی که قادر به پرداخت پول بیشتری هستند انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: حدود نیمی از زنان روسپی تا قبل از 20 سالگی به روسپیگری کشانده می شوند. بخش قابل توجهی از آنان از خانواده هایی بر می خیزند که یا از لحاظ فقدان والدین یا اعتیاد آنان به مواد مخدر مشکل داشته اند به طوری که فرزندان آنان صرف نظر از محرومیت از تعاملات دوستانه و محبت آمیز خانوادگی در معرض آزار جسمی، سوء استفاده جنسی و ضایعات روانی قرار داشته اند. بنابراین برخی از آنان فرار را بر قرار ترجیح داده اند.

جواهریان  گفت: برخی متعاقب ازدواج های مصلحتی و ناموفقی که داشته اند به روسپیگری کشانده شده اند اینان با همسران خود که اغلب افرادی فقیر، بیکار، معتاد، مهاجر و غیر بومی محل زندگی خود بوده اند درگیری پیدا کرده و پس از طلاق و جدایی و سرگردانی و بی پناهی در دام گروههای تبهکار افتاده و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی این معضل را به طور رسمی می پذیند؛ برخی از آنها علت افزایش دختران خیابانی را ایجاد فرصت انتخاب همسر و کسب درآمد بسیار اعلام کرده اند.

این پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: تعداد دختران جوانی که به انتظار و امید داشتن یک زندگی رویایی و عجیب، فریب جوانان گناهکار و آلوده را خورده اند، کم نیستند.حتی یک راه به دام انداختن دختران جوانی که چنین روحیاتی دارند، دادن وعده ها و قرارهای نامعقول و دست نایافتنی است که به آن ها داده می شود. این گروه از دختران حیث آینده ی خود را برای یک نوبت سوارشدن به خودرو گران قیمت، حاضر شدن در مهمانی اشرافی، اقامت در یک هتل پنج ستاره و یا به امید سفر به یک کشور غربی و ... خراب کرده و همه ی شرافت خود را از دست می دهند.

وی در آخر گفت: نکته ی مهم این است که جوانان هرزه ای که با این شیوه، دختری رابه دام فساد خود گرفتار می کنند، در کوتاه مدت به گونه ای با او رفتار می کنند که دختر همه ی آرزوهای آینده خود را بر باد رفته می بیند، ولی دیگر راه بازگشت به خانه را هم فرا روی خود مشاهده نمی کند، زیرا تمامی پل های پشت سر را برای آزمند احساسی خود تخریب نموده است.عمده ی زنان روسپی در جامعه ما ورشکستگان و سرخوردگان چنین فرایندی می باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار