معاون سیاسی سپاه:
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات خیبر نخستین تجربه عملیات خاکی، آبی گسترده سپاه بود که در نهایت با تلاش و فداکاری مدافعان زحمتکش کشور به موفقیت منجر شد.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رسول سنایی‌راد در نخستین یادواره عملیات خیبر که امشب در مسجد امام خمینی(ره) غیاث‌آباد شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به شرایط دشوار انجام این عملیات اظهار داشت: بعد از عملیات فجر به دلیل دشواری وضعیت جنگ، عملیات شناسایی تا حدودی غیرممکن بود و قبل از انجام عملیات خیبر نیروهای دشمن در غرب و جنوب کشور مستقر شده بودند و تمام بخش خاکی کشور تسخیر شده بود.

وی افزود: عملیات خیبر نخستین تجربه عملیات خاکی، آبی گسترده سپاه بود که در نهایت با تلاش و فداکاری مدافعان زحمتکش کشور به موفقیت منجر شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در آن دوران محسن رضایی ابتدا طرح عملیات خاکی، آبی را مطرح کرده و پس از موافقت امام خمینی(ره) مقدمات آغاز این عملیات فراهم‌سازی شد.

سنایی‌راد ادامه داد: تصور دشمن در شرایط قبل از آغاز عملیات این بود که کشور ایران توانایی ادامه جنگ را ندارد و انجام چنین عملیاتی به دلیل شرایط نابسامان موجود غیرممکن است.

وی عنوان کرد: این عملیات از سه محور اصلی صورت گرفت که این محورها شامل 13 کیلومتر خاک عراق بود و هدف آن بنا به دستور امام راحل(ره) تسخیر جزایر عراق بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این عملیات به قدری برای دشمن غیرمنتظره بود که پس از پایان آن چند قطع‌نامه به منظور پایان جنگ اعلام شد و این نشان از ترس دشمن از اراده و ایثار رزمندگان کشور و پایبندی به اصول اسلامی و سخنان امام راحل(ره) بود.

سنایی‌راد ادامه داد: عملیات خیبر نخستین عملیات موفق‌آمیزی بود که توانستیم با یاری خدا، ایثار و اراده رزمندگان به خاک عراق نفوذ کرده و جزایر آن‌ها را تسخیر کنیم.

وی اضافه کرد: شدت خشم دشمن عراقی از پیروزی عملیات خیبر به قدری زیاد بود که آنان پس از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات، برای نخستین بار آغاز به بمباران و استفاده از سلاح شیمیایی به صورت گسترده و در قالب زمینی و هوایی کردند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمن بعثی تلاش‌های بسیاری برای بازپس‌گیری جزایر تسخیر شده توسط رزمندگان کشور انجام داد اما این رزمندگان فداکار با تکیه بر سخن امام راحل(ره) و با وجود کمبود بسیار امکانات مردانه در مقابل حملات مقاومت کرده و مانع بازپس‌گیری این مناطق شدند.

سنایی‌راد با بیان اینکه رزمندگان کشور حتی مجبور به انجام مبارزاتی ناجوانمردانه به مدت 24 و 72 ساعت در مناطق طلائیه و غیره شدند، مطرح کرد: این دلاورمردان با وجود امکانات کم و کمبود نیرو پس از 18 روز موفق به تسخیر کامل جزایر عراقی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار