انتشارسخنانی با این مضمون که ورود و نظارت دیوان محاسبات موجب کندی کارهای شهرداری ها می شود، دیوان محاسبات فارس را به واکنش واداشت و اعلام کرد که این بیانات مانع کار این دیوان نمی شود.
کد خبر: ۳۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 23 May 2015
این مطالب بیست و چهارم اردیبهشت 94 دراجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان ها در شیراز از قول علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و محمد باقر قالیباف بیان شد.

محسن ناظم البکاء جهرمی مسوول روابط عمومی دیوان محاسبات استان فارس  اعلام کرد:علی القاعده مدیران اجرایی قانومند ابایی از ورود و حضورحوزه های نظارتی به مجموعه تحت امر خود ندارند واز عبارات و مصادیق کلی استفاده نمی کنند.

وی در این نامه افزوده است:کما اینکه شهردار محترم شیراز در جلسات حضوری و خصوصی از این موضوع استقبال نموده اند.

مسوول روابط عمومی دیوان محاسبات استان فارس نوشته است:از شهردار محترم شیراز جناب آقای مهندس پاک فطرت درخواست می گردد به منظور تنویر افکار عمومی فهرست آن تعداد از دستگاه های اجرایی که ورود و نظارت دیوان محاسبات باعث کندی حرکت سالم و قانونمند آنان در خدمت به مردم شریف استان فارس شده به صورت شفاف برای اطلاع همگان عنوان کنند.

ناظم البکاءجهرمی بیان کرده است: این قبیل مباحث مانع از اجرای وظایف قانونی دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارت مجلس شورای اسلامی نیست.

در این نامه متن ماده 43 قانون دیوان محاسبات آمده است که بیان می دارد این دیوان می تواند در تمام امور مالی کشور تحقیق و تفحص کند.

براساس خبری که از اجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان ها در شیراز از قول علیرضا پاک فطرت شهردارشیرازبیان شد،اودر مورد بحث نظارت دیوان محاسبات بر درآمد و هزینه شهرداری ها گفت : از آنجا که نحوه نظارت دیوان محاسبات با نوع کار شهرداری ها سنخیت ندارد، بنابراین امکان نظارت بر شهرداری ها نیز ممکن نیست.

او اظهار کرد: اگر بنا باشد دیوان بر درآمد و هزینه شهرداری ها نظارت کند، سرعت عملکرد و فعالیت شهرداری ها کاهش می یابد و شوراها نباید انتظار انجام کارهای سریع از شهرداری ها داشته باشند.

همچنین محمدباقر قالیباف شهردارتهران هم در این جلسه درباره نظارت دیوان محاسبات بر درآمد و هزینه های شهرداری ها گفت:امروزکارشفاف سازی، کنترل و نظارت مالی بر شهرداری ها منطبق با قانون از سوی سازمان های حسابرسی که شورای شهر مشخص می کند به دقت انجام می شود و ضرورتی برای حضور دیوان محاسبات وجود ندارد.

شهردار تهران بیان کرد:دیوان محاسبات ساز و کاری برای انجام این کار ندارد و چنین اقدامی از سوی دیوان در روند کار شهرداری ها خلل ایجاد می کند.

وی افزود: در عین حال، در آن بخش از اعتبارات دولتی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، دیوان حق و وظیفه دارد که بر این موضوع نظارت داشته باشد و هم اینک این نظارت اعمال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار