مدیرعامل آب منطقه استان فارس گفت: طی بارندگی‌های اخیر 460 میلیون متر مکعب به حجم آب سدهای استان افزوده شده و حجم صفر آب برخی سدها را افزایش داده است.
کد خبر: ۳۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 18 February 2017
تابناک فارس به نقل از میزان:حمیدرضا دهقانی در خصوص آخرین وضعیت حجم سدها در استان فارس گفت: بر اساس آخرین گزارش رسیده به این مرکز تا ساعت 7 صبح امروز 460 میلیون متر مکعب آب به حجم سدهای این استان اضافه شده است.

وی در توضیح ظرفیت پر شده سدهای این استان گفت:حجم آب سد سلمان فارسی با آورد 333 میلیون متر مکعب در چند روز گذشته، در مجموع به رقم 576 میلیون متر مکعب رسیده که نشان از پر شدن بیش از 50 درصدی این سد دارد، همچنین سد درودزن با اضافه شدن 10 میلیون مترمکعب به حجم قبلی در مجموع 304 میلیون متر مکعب آب از 986 میلیون متر مکعب آن پر شده است.

دهقانی در ادامه به حجم صفر باقی سدهای استان پیش از بارندگی اشاره و بیان کرد:سد چشمه عاشق با ظرفیت 69 میلیون مترمکعب،طی بارندگی های اخیر 29 میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شده، سد رودبار با ظرفیت 86 میلیون متر مکعب 26 میلیون متر مکعب ورودی آب، سد  خسویه با ظرفیت 14 میلیون متر مکعب سرریز شد، سد ملاصدرا 3 میلیون متر مکعب آورد و سد تنگاب 46 میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.


**سدی در استان فارس شکسته نشده

دهقانی در خصوص شایعه شکسته شدن سد در این استان گفت: هیچ سدی در این استان شکسته نشده بلکه در محمد آباد به علت بارندگی های شدید 3 حوضچه خاکی تغذیه مصنوعی از 9 حوضچه با ارتفاع 2 تا 3 متر تخریب شده است.

مدیر آب منطقه ای استان فارس به سیلاب جاری شده در استان اشاره و تصریح کرد: سیلاب جاری شده در استان در مناطق جنوب، شرق و قسمتی از غرب بوده و قسمت های شمالی و مرکزی استان بارندگی قابل توجه نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه برآوردی از خسارت ها نشده است، افزود: شهرستان های داراب، نیریز، استهبان، فسا، جهرم، لارم، خنج و قسمت هایی از لامرد دچار آب گرفتگی شده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان فارس خاطرنشان کرد: با خروج جبهه باران زا از استان بارندگی ها از شب گذشته رو به کاهش رفته و از صبح امروز بارندگی در استان نداشته ایم.

وی در پایان تاکید کرد: شرایط خشکسالی استان تا پیش از بارندگی ها وخیم بوده که بارش های روزهای اخیر در بهبود شرایط  بسیار تاثیرگذار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار