در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در جهرم، سه پل ورودی آسیب جدی دید و همچنین سد محمدآباد این شهرستان شكسته شد اما طبق اعلام فرماندار ویژه جهرم این حادثه خسارت جانی نداشت.
کد خبر: ۳۷۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 18 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در جهرم و همچنین شكستن سد محمدآباد این شهرستان بسیاری از مسیرهای دسترسی روستایی و شهری این شهرستان و همچنین مسیر جهرم به شیراز مسدود شد.

سد محمدآباد یك بند تغذیه مصنوعی بوده است

به گفته صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم سد محمدآباد یك بند تغذیه مصنوعی بوده است و مردم محلی به این بند سد محمدآباد می‌گفتند که ۱۰ سال پیش براساس طرحی اولیه برای ۲۵ سال طراحی شده بود و ظرفیت تحمل بارندگی حدود ۴۰۰ میلی‌متر را نداشت.

وی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه با مدیریت سریع ستاد بحران و هشدارهای لازم خسارات جانی در پی نداشت و ادامه داد: در تغذیه مصنوعی صادقی این شهرستان نیز حجم ورودی آب در حالت هشدار بود كه هشدارهای لازم به مردم منطقه داده شده و آن‌ها این منطقه را تخلیه كردند.

صحرائیان بر این نكته نیز اذعان كرد كه خدمت‌رسانی به مردم در تمام شهرستان با شدت ادامه دارد و تلا‌ش‌ها برای رفع مشكل گاز این شهرستان نیز ادامه دارد.

قطعی گاز و برق جهرم

بنا بر این گزارش، شب گذشته، ۲۹ بهمن‌ماه نیز خط لوله انتقال گاز بعد از ایستگاه تقلیل فشار ورودی شهر جهرم در کنار رودخانه شور، آسیب دیده و گاز کل شهر جهرم قطع شد و پیش از این هم ورود آب به پست برق یکی از مناطق جهرم، برق بخشی از این شهرستان قطع شده بود.

سه پل در این شهرستان طی روزهای اخیر بر اثر سیلاب به صورت جدی آسیب دیدند در عین حال با فروکش کردن تدریجی سیل،‌ پیش‌بینی می‌شود کار ارزیابی خسارت‌ها و مشکلات ناشی از سیل سه روزه جهرم، آغاز شود اگرچه در تمام این مدت، حضور گسترده نیروهای امدادی، انتظامی، نظامی و مسئولان اجرایی بسیار تأثیرگذار بود.

سفر رئیس ستاد مدیریت بحران و بنیاد مسكن كشور به جهرم

طبق اعلام محمدرضا رضایی كوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران كشور و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای بازدید از خسارت‌های ناشی از سیل وارد این شهرستان می‌شوند.

مردم آرامش خود را حفظ كنند

وی، مردم جهرم را به حفظ آرامش دعوت كرد و از آنان خواست تا به هشدارهای ستاد بحران توجه كنند و ادامه داد: به حمد الهی با همكاری مردم و ستاد مدیریت بحران شاهد حداقل خسارت آن هم با وجود حجم گسترده سیل بودیم.

آسیب جدی به ساختمان دانشگاه علوم پزشكی جهرم

علاوه بر این‌ها طبق سخنان محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشكی جهرم سیلاب و شكسته شدن سد خاكی محمدآباد باعث بروز خسارت جدی به ساختمان این دانشگاه شده چرا كه این د انشگاه در مسیر سیلاب قرار داشته است.

وی همچنین از بروز خسارت به بیمارستان پیمانیه این شهرستان نیز خبر داد و گفت:‌ لایه‌های گچ سقف به دلیل بارش از سقف جدا شده اما به دلیل بتونی بودن بیمارستان آسیب جدی ندیده است.

پرواز بالگرد هلال احمر به جهرم

فیض‌الله جعفری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس امروز هم از پرواز بالگرد هلال احمر از سمت خوزستان به سمت جهرم خبر داد و گفت: این بالگرد حامل اقلام امدادی و زیستی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار