مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز از اسکان موقت افراد کارتن‌خواب در سالن‌های ورزشی شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 13 February 2017
خلیل رحمتی اظهار داشت: پیرو اعلام بارندگی و خطر وقوع سیل و برودت هوا از طرف سازمان هواشناسی کشور برای شهر شیراز با کمک سازمان های مردم نهاد نسبت به جمع آوری و ساماندهی افراد کارتن خواب و بی سر پناه از معابر و رودخانه خشک به صورت ویژه و شبانه روزی اقدام کردیم.

وی افزود: به همین منظور شهرداری شیراز 5 سالن ورزشی را برای اسکان این افراد نیازمند و بی سرپناه با ارائه خدمات رفاهی از قبیل پتو و خوراک گرم در نظر گرفته است.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: افراد مذکور پس از جمع آوری به این مکان ها منتقل و پس از دریافت خدمات اولیه توسط کارشناسان این اداره، ساماندهی تخصصی شده و به آغوش خانواده باز می گردند.

رحمتی با اشاره به اینکه این اداره مدتی است که به مبحث ساماندهی کارتن‌خواب‌ها نگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز برای ارائه خدمات شهری و کمک به شهروندان کمر همت را با اجرای اینگونه طرح ها بسته است.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در شهر حرکتی مردمی و دولتی است، اظهار داشت: در صورتی که حضور و کمک های مردم نباشد این طرح ها بی نتیجه خواهد ماند.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی افزود: هدف از جمع‌آوری این افراد ساماندهی ویژه آنها است که در معرض آسیب بیشتری قرار نگیرند و مشکلات آنها آسیب شناسی شود.

رحمتی کاهش آسیب های اجتماعی این قشر نیازمند جامعه را نگرش فراگیر دولت و حمایت همه جانبه سازمان های ذیربط دانست و گفت: بر اساس قوانین، این اداره و شهرداری شیراز موظف است این افراد را از سطح شهر جمع آوری کند اما دستگاه های دیگری هم باید سهم خود را ادا کرده و با توجه به آمار بالای بیماری های عفونی و پرخطر چون ایدز و هپاتیت در اینگونه افراد پیشنهاد می شود.

وی با اشاره به احداث مرکز نگهداری و درمانی احیا در دهکده سلامی توسط شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بعضی از دستگاه ها با تمام قوا پای کار نیستند انتظار است که به صورت کامل برای ساماندهی اینگونه افراد وارد این عرصه شوند تا کاهش این آسیب اجتماعی نتیجه بخش باشد.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی افزود: از شهروندان محترم شیراز درخواست می کنیم در صورت مشاهده اینگونه افراد با تلفن 137 تماس بگیرند و در این امر مشارکت کنند.

رحمتی ادامه داد: همچنین شهرداری شیراز برای اسکان افراد نیازمند غیر معتاد که به ویژه مهمان سومین حرم اهل بیت (ع) هستند و در اطراف حرمین شریفین و بیمارستان ها اسکان دارند، در مددسرای مهربانی در بلوار مدرس، نرسیده به پل غدیر اقدام می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار