فرماندار استهبان گفت: شهر ایج شهرستان استهبان بزرگترین تولید کننده خاویار در استان فارس است.
کد خبر: ۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰ 22 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدمهدی شرفی با اشاره به اینکه استهبان بزرگترین تولیدکننده خاویار در استان فارس است، اظهار داشت: حوضچه پروش ماهی خاویار استهبان تنها حوضچه خاویار جنوب کشور است که در آن این محصول با اهمیت تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از 27 گونه ماهیان خاویاری 7 گونه آن در استهبان است بیان کرد: آب و هوای استهبان موجب شده تا انواع ماهیان خاویاری به طور مطلوب رشد کرده و خاویار با کیفیت از آن برداشت شود.

فرماندار استهبان تصریح کرد: ارزآوری حاصل از صادرات خاویار به بازارهای داخلی و بین‌المللی علاوه بر ایجاد اشتغال و ثروت، انگیزه افزایش تولید این محصول را در بین فعالان اقتصادی بالا برده است.

شرفی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا آخرامسال حدود 800 کیلوگرم خاویار در این حوزچه برداشت شود تصریح کرد: خاویار تولید شده در شهرستان استهبان به کشورهای مختلف اروپایی صادر می‌شود.

فرماندار استهبان تصریح کرد: سرمایه‌گذار پروش ماهی خاویار در استهبان تقاضای توسعه، ایجاد سردخانه و آزمایشگاه را دارد که در این زمینه فرمانداری آن را در اولویت قرار داده و حمایت لازم از آنان صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش، خاویار تخمک‌های بارور نشده حاصل از تخمدان جنس ماده ماهیان خاویاری است. ارزش ماهیان خاویاری علاوه بر گوشت،به سبب تخم آنها است که به مروارید سیاه مشهور است. برای به دست آوردن خاویار از یک ماهی،بین 10 تا 16 سال زمان نیاز است.

خاویار که ازگرانترین غذاهای جهان به شمار می‌رود و یک ماده غذایی پرانرژی و مغذی حاوی پروتئین، املاح معدنی، چربی و ویتامین‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار