در پی اجرای موسیقی در مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان اسلام امام جمعه شیرا؛آیت الله دستغیب و بسیج های دانشجویی انتقادهای تندی به مسئولان برگزار کننده کردند و حتی کار به نامه نویسی به وزیر اطلاعات رسید.
کد خبر: ۳۷۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 06 February 2017
ساز و نقاره و رقص استانبول را چرا در شیراز هم اجرا کردید؟
به گزارش تابناک فارس:یک جمعی راه افتادند به عنوان این که شیراز به مدت یکسال پایتخت جوانان کشور های اسلامی شود که سال گذشته (۲۰۱۶) استانبول ترکیه بوده و ۲۰۱۷ ایران انتخاب شده و در ایران هم شیراز را انتخاب کردند.برای حضور در این جلسه از من دعوت شد و گفتم جلسه ای که می خواهید برگزار کنید اگر بر محور موسیقی است من نمی آیم!
 گفتند نیست، بعد گفتند آخر برنامه یک موسیقی سنتی داریم. یعنی بعد از سخنرانی ها، قبل از مغرب، موسیقی است و بعد تمام می شود. ما رفتیم و دیدیم دست کمی از جشن هنر نداشت! من روی قضیه ایستاده ام. آرایش ها و لباس ها و نشان دادن ها؛ آنانی که جشن هنر را دیده بودند می گفتند صحنه های خاصی که در جشن هنر بود اینجا نبود؛ والا مشابه بود.
بعد هم یک مرتبه موسیقی، من بودم و آیت الله دستغیب نیز بودند. ما هم بلند شدیم طبق وظیفه شرعی خودم. آیت الله دستغیب بلند شد من هم بلند شدم. البته این بار دومی است که ما بلند شدیم.
بار اول مقابل آقای احمدی نژاد که رئیس جمهور بود، در تالار حافظ موسیقی بنا نبود باشد یک مرتبه دیدم موسیقی آمد، ما هم بلند شدیم و آمدیم بیرون. یعنی ما تعارف با احدی نداشتیم که بگوییم او اصولگرا هست و این اصلاح طلب است و ... ما وظیفه شرعی مان را انجام دادیم.
دم در هم به استاندار گفتم قول دادید گفتید این موسیقی آخر برنامه است. متاسفانه وسط برنامه و اول برنامه آوردید و قبل از سخنرانی من و من بلند شدم و آمدم بیرون و بعد هم مدیر کل ورزش آمد که من را برگرداند، گفتم کسی که به وعده اش پایبند نیست اصلا شایستگی ندارد که بخواهم با او حرف بزنم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: این میزبانی(جوانان جهان اسلام) به اینجا آمده تا مقداری پیام انقلاب به جوانان دنیا برسد، اما متاسفانه نه برگزار کننده درک این معنا را دارد، نه آن مجموعه دست اندرکار درک این قضایا را دارد که این مسائل اینجا آمد تا پیام انقلاب به جوانان مسلمان دنیا برسد و الا این مسائل که در استانبول فراوان بوده است. این ساز و نقاره و رقص در استانبول هر شب و روز داشتند، چیز جدیدی که برای آن ها نیست و همیشه داشته اند.
 
نامه ایت الله ایمانی و دستغیب
مسئولان دولتی به دنبال بهره برداری نمایشی هستند
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به حواشی به وجود آمده در افتتاحیه پایتخت جوانان اسلام در شیراز گفت: متاسفانه به نظر می رسد برخی از مسئولان دولتی از این ظرفیت، فقط به دنبال بهره برداری‌های نمایشی هستند؛ و سئوال جدی این است که چرا برای چنین اتفاق مهم و اثرگذاری از بدنه دانشجویی هیچ استفاده‌ای نشد.
 
می خواهند شیراز را آندلس کنند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هایعده ای با برگزاری چنین مراسمی قصد دارند شیراز را تبدیل به سرزمین آندلس کنند که این آزرو هم قطعا به برکت اینکه شیراز جایگاه سومین حرم اهل بیت و مردم انقلابی،مومن و علمای بصیر استان فارس است، به گور خواهند برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار