در شهرستان سپیدان هم اکنون برخی ها تمایل دارند تا خانه های خود را به صورت روزانه یا هفتگی اجاره بدهند.
کد خبر: ۳۷۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 04 February 2017
تابناک فارس به نقل از سپیدان پرس: لازم نیست برای داشتن خانه های مجردی با کلی نقشه و ترفند به املاکی ها سرزد و خود را فرد متأهل نشان داد، دیگر مشاورین املاک هم حوصله سؤال و جواب کردن را ندارند که شما چند نفر هستید؟متأهل هستید یا مجرد؟
تنها کافی است سری به کوچه و خیابان ها بزنیم و سرمان را بچرخانیم تا آگهی های با این مضمون را روی دیوارهای سطح شهر ببینیم .

افرادی که اینگونه آگهی ها را منتشر می کنند علاوه بر اینکه فقط به فکر منافع مادی خود هستند، به آسایش!حال برخی افراد هم می اندیشند که آنها به زحمت نیفتند و وقت خود را از این املاکی به آن املاکی جهت پیدا کردن خانه مجردی صرف نکنند!!
در شهرستان سپیدان هم اکنون برخی ها تمایل دارند تا خانه های خود را به صورت روزانه یا هفتگی اجاره بدهند. صاحبان این خانه های مبله گویا تمایل زیادی به هتل داری غیر مجاز دارند که البته مخاطبان خاص خودشان را هم دارند. با نگاهی به قیمت های اجاره ی روزانه ی این خانه ها تا حدودی متوجه این اشتیاق در بین مالکان میشویم. بهای اجاره یک شب سکونت در این خانه ها از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا چند میلیون تومان هم می رسد و قیمت گذاری آنها از هیچ الگوی خاصی تبعیت نمی‌کند و تنها بر اساس سلیقه صاحب خانه‌ها نرخ‌گذاری می‌شود.

اما تفاوت دیگری که اجاره این نوع خانه ها دارند این است که پرداخت تمامی مبلغ اجاره بها در ابتدای مدت قرارداد است.

متقاضیان این خانه ها معمولا بیمارانی هستند که از سایر شهرهای کشور برای درمان به سپیدان می‌آیند یا صاحبان مشاغلی که برای مدت کوتاهی نیاز به سکونت در شهرستانی چهار فصل را دارند .

جالب اینجاست که این خانه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند… !

اما اکثر این متقاضیان جوان های مرفهی هستند که این خانه ها را مکان های مناسبی برای برگزاری مهمانی های شبانه  ی خود می دانند البته اين همه ماجرا نيست. كساني هستند كه در مرحله آشنايي با فرد جديدي، مي‌خواهند جلوه ی بهتری از خود به نمایش بگذارند و چه بهتر كه يك شب رويايي براي مهمان‌هايشان را در نگین زاگرس برگزار كنند.

در همین راستا ابراهیم شهروند سپیدانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اماکن اجاره ای اردکان خارج از تیررس اداره اماکن عمومی و نیروی انتظامی!!!! است؛ اظهار داشت: خانه های اجاره ای روزانه و ساعتی با چه مجوزی اجاره داده می شود؟! وی تصریح کرد: "صاحبان این خانه ها در ازای مبالغی خانه را به هر شخصی اجاره داده و تنها به یک کارت شناسایی بسنده می کنند، و برایشان اهمیتی ندارد که مستاجران این خانه ها چه کسانی هستند و یا چه نسبتی با هم دارند متاسفانه دیده می شود که مسائل غیر اخلاقی از جمله استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی و روابط نامشروع زیادی در این گونه خانه‌ها وجود دارد و متاسفانه سر و صداهایی که از این مستاجران یکی دو روزه در محل ایجاد شده باعث ناراحتی همسایه‌ها میشود اما بدلیل وجود آشنایی با صاحبخانه از شکایت یا پیگیری مسئله خودداری میشود!”

در هر حال سوال اصلی که در این میان به آن پاسخ مناسبی داده نشده این است که آیا با افزایش این نوع خانه ها که حتی به صورت ساعتی هم اجاره داده می شوند و مطمئنا فساد و ناهنجاری را به دنبال خواهد داشت، مسئولین زیربط ( به کسی بر نخورد!) تاکنون چه اقداماتی انجام داده اند؟به نظر می آید برای مقابله با گسترش فساد در این منازل باید دستگاههای مربوطه هماهنگی بیشتری را با یکدیگر به خرج دهند و یا اینکه سامانه ای ایجاد شود تا با ثبت املاک در آن,بر کار اجاره دهندگان و اجاره کنندگان نظارتی وجود داشته باشد.

در آخر آیا با رونق این مسائل می توان امید داشت که نرخ ازدواج بیشتر شود و جمعیت کشور افزایش یابد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار