هیچ نهادی شهامت پذیرش حادثه پلاسکو را نداشت/غفلت ها استان فارس را عقب انداخته است/ عزم جزم نماینده شیراز برای تغییر رؤسای علوم پزشکی و میراث فرهنگی فارس/مکزیک کارگر ارزان و ایران دانشمند به آمریکا تقدیم می کرد/ مرغ داری های کوچک باید ادغام شوند/ نظارت بر کتاب ها را به ناشران قدیمی بسپارید
کد خبر: ۳۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 02 February 2017
هیچ نهادی شهامت پذیرش حادثه پلاسکو را نداشت
به گزارش تابناک فارس:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده جهرم ضمن انتقاد از اینکه هیچ نهادی شهامت پذیرش مسئولیت حادثه پلاسکو را نداشت گفت: مجلس براساس وظیفه نظارتی خود دستگاه های قصورکننده در پلاسکو را معرفی می کند.
 
استان فارس را عقب مانده کردند
انصاری نماینده مردم داراب گفت:علی رغم دستاوردهای غرورآفرین البته شاهد آسیب‌های اجتماعی واقتصادی از قبیل اعتیاد، طلاق، افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد اقتصادی مورد نظر درسال‌های اخیر بوده‌ایم، باید بپذیریم که حل مسائل اقتصادی به عنوان یک ضرورت مبرم صرفا راه‌حل‌های اقتصادی ندارد.
نماینده مردم داراب در مجلس،تصریح کرد: درواقع سخن اصلی بنده این است که یکی ازاصلی‌ترین چالش‌های توسعه کشور تضعیف سرمایه ای اجتماعی به واسطه ای اعمال مدیریت‌های ناصحیح در سال‌های اخیر بوده است وراه‌حل‌های اقتصادی در بستر تقویت سرمایه اجتماعی کارساز خواهد بود و در ارتباط با مسائل اقتصادی نکته اساسی این است که برای حل معضلات معیشتی و بیکاری دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود:البته نقدهایی هم براین دولت وارد است، اساسی‌ترین نقد به زعم اینجانب عدم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در اداره کشوردر اقصی نقاط ایران اسلامی است ودر حوزه مسائل استانی متأسفانه در طول سال‌های پردرآمد نفتی استان فارس مورد غفلت واقع شده است.
نماینده مردم داراب در مجلس، افزود: این غفلت‌ها موجب شده که امروز سهم استان فارس در تولید ناخالص داخلی از6 درصد به 4 درصد برسد وهمچنین  سهم استان فارس در بازار 39 هزار میلیاردتومانی ICT نزدیک به صفر برسد و در این میان بانک‌های استان فارس در حالی که در جذب منابع رتبه 4 را دارا  است در نسبت مصارف به منابع  رتبه 28  را داریم و این امر بدین معنا است که بانک‌های استان فارس  در خدمت توسعه استان های دیگرهستند و این جفا به مردم استان فارس است.
وی تصریح کرد: البته استان فارس در بخش‌ها و حوزه‌هایی دارایی  رتبه اول است از جمله تلفات جاده‌ای به لطف برخورداری از جاده‌های ایمن درارتباط با حوزه انتخابیه اینجانب با کمال تأسف باید بگویم کمبودها فراوان است.
 
عزم جزم نماینده شیراز برای تغییر رؤسای علوم پزشکی و میراث فرهنگی فارس
بهرام پارسایی در مورد مسائل مطرح‌شده در دانشگاه علوم پزشکی تا جمع‌بندی نهایی و بررسی مدارک نمی‌توان نظر قطعی داد، خاطرنشان کرد: شکایت‌های متعددی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه نحوه توزیع دارو، تشکل‌های دانشجویی، تجهیزات پزشکی، مدیریت بیمارستان‌ها و ... به دست ما رسیده و این کمیسیون از تمام اختیارات قانونی خود و بازوهای نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی برای بررسی این شکایت‌ها و نتیجه‌گیری از آن، استفاده خواهد کرد.
نماینده مردم شیراز گفت: در بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و میراث فرهنگی به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه به‌عنوان نماینده مردم شیراز دوست دارم که در این دو حوزه، استان فارس به جایگاه واقعی خود برسد.
پارسایی در ادامه به مشکلات بخش میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: مشکلات و تخلفاتی مانند عدم نگه‌داری مناسب از آثار باستانی، حفر چاه در حریم درجه‌ یک تخت جمشید و عدم رسیدگی به پروژه‌های مربوط به منطقه برم دلک و ... ما را بر آن داشت که این موارد را از طریق کمیسیون اصل 90 پی‌گیری کنیم که در همین برم دلک زمانی که بنده در شورای شهر بودم، 4 میلیارد تومان برای به سامان رسیدن آن مصوب شد و باید دید چرا این بودجه اختصاص نیافته و یا به نتیجه نرسیده است که شهرداری و شورای شهر شیراز باید پاسخگو باشند.
 
مکزیک کارگر ارزان و ایران دانشمند به آمریکا تقدیم می کرد
محمدجواد جمالی نوبندگانی گفت:مجموعه اقدامات ترامپ علیه مهاجران و دیوار کشی مکزیک به عنوان نمادهای نژادپرستی رئیس جمهوری آمریکا ضمن ایجاد ضررهای سنگین برای صنایع این کشور منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده در جامعه چندملیتی ایالات متحده خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:صنایع آمریکا با بهره گیری از نیروی کار ارزان مکزیک و دانش شهروندان کشورهای دیگر به ویژه ایران توسعه یافته است اما این چرخه که ایالات متحده از آن بهره می گرفت مختل می شود تا رشد اقتصادی آنها متوقف شود.
 
مرغ داری های کوچک باید ادغام شوند
آمایش تولید در  مرغداری ها بر طبق ظرفیت تولید باید در دستورکار قرار بگیرد و این درحالی است که در گام نخست باید میزان مصرفی مرغ در داخل مشخص و سپس مازاد تولید مرغ نیز پس از بازاریابی بین المللی روانه بازار مصرفی شود.
اکبری افزود: تجمیع واحدهای پرورشی مرغداری های خُرد راهکاری برای بهبود وضعیت مرغداران به شمارمی آید، یادآورشد:پشتیبانی،حمایت های دولتی و توسعه حضور اتحادیه ها عواملی برای توسعه مرغداری ها درکشور به شمار می آید.

نظارت بر کتاب ها را به ناشران قدیمی بسپارید
اصغر مسعودی؛نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان در بحث نظارت نشر و چاپ تمرکززدایی کرد، افزود: پیشنهاد می‌شود نظارت را به ناشران باتجربه سپرد؛ زیرا این کار امتیازهای خاص خود را دارد و لازم نیست هر ناشر برای چاپ و نظارت کتاب به مرکز، استان و شهرستان خود مراجعه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار