نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش مظلوم است و آنجا که شعار است همه از آن حمایت می‌کنند اما وقتی به عمل می‌رسد همه از کنارش فرار می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 01 February 2017
ایسنا، قاسم احمدی‌لاشکی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه کسی از مشکلات ادارات کل آموزش و پروش استان‌ها بی اطلاع است و نمی‌داند که کسری اعتبار آن ها در سال 95، 1483 میلیارد تومان است و چه کسی نمی‌داند کسری هزینه‌های اجتناب ناپذیر و ضروری این ادارات 2241 میلیارد تومان است.
 
وی افزود: جمع کسری منابع آموزش و پرورش بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان است، یعنی تا همین الان آموزش و پرورش میلیاردها تومان بدهکار است و از سوی دیگر چه کسی نمی داند حق التدریس‌های وزارت آموزش و پرورش 9 ماه است ریالی دریافت نکرده‌اند و با پول یارانه‌شان به مدرسه رفت و آمد می کنند و منتظرند نمایندگان‌شان اقداماتی برایشان انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: چه کسی نمی داند بیمه تکمیلی معلمان و هزینه های اداری و جاری آموزش و پرورش و حق الزحمه امتحانات و حق ماموریت کارکنان دچار مشکلات فراوان است و مدارس شبانه روزی ریالی دریافت نکرده اند و چه کسی که نمی‌داند همه این مشکلات تنها بخشی از مسائل آموزش و پرورش است و علاوه بر این مشکلات اعتباری، بسیاری از معلمان آموزش و پرورش در جای خود نیستند و هنوز معلمان بر اساس تخصص خود به کار گرفته نمی‌شوند و معلمان در آموزش و پرورش چند دسته شده‌اند و هر کدام به نوعی مشکلات دارند.
 
نماینده نوشهر در ادامه با اشاره به وضع دانش آموزان در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نیز در آموزش و پرورش رها شده اند و متاسفانه تعدای از دانش آموزان در بدترین شرایط به دور از امکانات در حال تحصیل هستند. لذا لازم است در کمیسون تلفیق و در دولت به مشکلات این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار