معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با ابراز خرسندی از صرفه‎جویی ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در هر ساعت در شهرستان لارستان گفت: این کار باید برای کشور الگو شود و به تمام شهرها تعمیم یابد.
کد خبر: ۳۶۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 26 January 2017
تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با ابراز خرسندی از صرفه‎جویی ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در هر ساعت در شهرستان لارستان گفت: این کار باید برای کشور الگو شود و به تمام شهرها تعمیم یابد.
 
علیرضا احمد یزدی در همایش همیاران برق این شهرستان، اظهار داشت: هدف از حضور من در این جلسه تقدیر و تشکر از مردم عزیز لارستان بوده است که مقام معظم رهبری نیز به بزرگی از شما یاد کرده اند.

وی افزود: به طور یقین یکی از دلایلی که مدیریت توزیع برق استان فارس توانسته است مقام اول را در بین ۳۹ شرکت برق کشور بدست آورد، تلاشها و همکاری های مردم لارستان در زمینه مصرف بهینه برق بوده است .

معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مدیریت مصرف را بعنوان یک عامل سلامتی انسانها تلقی می کنند، تصریح کرد: این امر نه تنها بعنوان یک صرفه جویی و نگهداشت برای نسل آینده، بلکه  باید هدف از مدیریت مصرف سلامتی مردم باشد.

این مسئول با بیان اینکه از آنجا که نیروگاههای برق برای تولید نیاز به سوختهای فسیلی دارند پس باعث ایجاد گرما و آلودگی هوا می شوند، ادامه داد: در نتیجه این عوامل خود باعث در خطر افتادن زندگی انسانها می شوند.

وی با اشاره به اینکه به ازای تولید هر کیلووات ساعت برق بالغ بر یک کیلوگرم گازهای آلاینده در هوا تولید می شود، افزود: این خود خطرناک است.

یزدی با ابراز خرسندی از صرفه جویی ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در هر ساعت در شهرستان لارستان، گفت: این کار باید برای کشور الگو شود و به تمام شهرها تعمیم یابد.

معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با تأکید بر اینکه با افزایش آلایندگی ها در هوا ما شاهد تغییرات جو هستیم، تصریح کرد: در گذشته ما شاهد باران و برف در نقاط مختلف کشور بوده ایم اما با افزایش آلایندگی ها بدلیل مصرف سوخت های فسیلی، گرمای هوا افزایش یافته است و ما شاهد خشکسالی های متعدد در کشورمان هستیم.

وی بیان کرد: ما مصرف درست را از خود باید شروع کنیم و فرزندان و والدین باید مواظب یکدیگر در جهت کاهش مصرف برق باشند و یه یدیگر با کمال احترام تذکر دهند.

یزدی اضافه کرد: وزارت نیرو دارای ۳۳ میلیون مشترک برق در سراسر کشور است که با مصرف بهینه مردم می توان از خاموشی شهرها جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار