کارهای دشوار و اصلی سد نرگسی کازرون از جمله ساخت تونل‌های انحراف آب به انجام رسیده است و در صورتی‌که ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شود، این سد تا ۲ سال دیگر آبگیری خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 26 January 2017
حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس پیشرفت فیزیکی این سد را ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: عملیات ساخت این سد از سال ۸۹ آغاز شد و علت تاخیر در پیشرفت اجرای این طرح کمبود منابع مالی است. او گفت: با توجه به این‌که وزارت نیرو، توجه به آبرسانی به روستاها و شهرها را در اولویت قرار داده در عمل اعتبار چندانی برای سد‌‌ها در نظر گرفته نشده است.
 
دهقانی اعلام کرد: از زمان شروع عملیات ساخت این سد تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است که از این میزان معادل ۱۹۰ میلیارد ریال آن به صورت نقدی به پیمانکار پرداخت و بقیه از محل اوراق مشارکت تامین و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و هنوز پیمانکار این طرح ۲۰۰میلیارد ریال طلبکار است.
 
او تاکید کرد: پس از بهره‌برداری از این سد، با انتقال بخشی از آب آن به تالاب بین‌المللی پریشان کازرون، این تالاب احیا می‌شود و علاوه بر آن آب آشامیدنی و صنعتی این شهرستان و منطقه فراشبند نیز تامین خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار