شهرداری مقصر بی چون و چرای حادثه پلاسکو است/ صدا و سیما در حادثه پلاسکو تبدیل به تریبون شهرداری شد/ با آمدن ترامپ روابط ایران و روسیه ضعیف می شود/ترکیه شریک راهبردی ایران است /ترامپ ار برجام امتیازات بیشتری می خواهد/ توقف صدور ویزا ناقض برجام است/ اگر گوشت ارزان هم شود باز عده ای توان خرید ندارند/گردشگری روستایی را دریابید/چرا برنج ایران قدرت رقابت در قیمت ندارد؟
کد خبر: ۳۶۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 26 January 2017
شهرداری مقصر بی چون و چرای حادثه پلاسکو است
به گزارش تابناک فارس:بهرام پارسایی؛نماینده مردم شیراز با اشاره به آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان شد، اعلام کرد:شهرداری تهران مسئول اصلی حادثه پلاسکو است.
وی افزود حضور شهردار تهران در مجلس پیش از قرائت گزارش کمیسیون مربوطه درست نیست و گزارش قالیباف در صحن افکار عمومی را منحرف می‌کند.
 
صدا و سیما در حادثه پلاسکو تبدیل به تریبون شهرداری شد
پارسایی با انتقاد از صدا و سیما گفت:متاسفانه طی روزهای گذشته تریبون صداوسیما در اختیار افراد خاصی قرار گرفته تا از شهرداری دفاع کنند و این‌که صداوسیما کاملاً سیاسی و جناحی عمل می‌کند، کاملاً مشهود است.
وی در پایان تصریح کرد: قطعاً‌ این مدعیات ازسوی شهرداری که با حمایت صداوسیما صورت می‌گیرد، صرفاً توجیهی است برای این‌که مسئولیت کارشان را به دوش دیگران بیاندازند و این درحالی است که مردم چنین توجیهاتی را نمی‌پذیرند.
 
با آمدن ترامپ روابط ایران و روسیه ضعیف می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شعار مبارزه با داعش ترامپ عملی نمی شود اما ممکن است همکاری ترامپ و پوتین در این زمینه تاثیر منفی بر روابط ایران و روسیه بگذارد.
جمالی نوبندگانی؛نماینده مردم فسا با اشاره به برگزاری مذاکرات سه جانبه ایران ، ترکیه و روسیه درباره آتش بس سوریه در آستانه گفت: معارضین اگرچه در جریان مذاکرات روند سازنده ای را دنبال نکردند اما در نهایت براساس واقعیت های میدانی جنگ سوریه اقتدار دمشق را پذیرفتند.
 
ترکیه شریک راهبردی ایران است
جمالی نوبندگانی ضمن ابراز خرسندی از تعامل سازنده ترکیه در مساله جنگ سوریه گفت: آنکارا که به عنوان شریک راهبردی ایران شناخته می شود در جریان شکل گیری جنگ سوریه تحت تاثیر القاعات سعودی رفتارهایی از خود نشان داد که نتایج آن را در اقدامات تروریستی مشاهده می کند اما پس از وقوع کودتای ناکام اردوغان به واقع بینی درباره سوریه نزدیک شد.
 
ترامپ ار برجام امتیازات بیشتری می خواهد
وی در مورد سیاست برجامی ترامپ هم گفت:ترامپ به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از برجام است و می خواهد با پیش کشیدن بحث بازنگری و عدم پذیرفتن آن از سوی جمهوری اسلامی آن را به نفع خود رقم بزند در حالی که سایر اعضای 1+5 به خوبی می دانند با این حربه نمی توان ناقض برجام را ایران معرفی کرد.
 
توقف صدور ویزا ناقض برجام است
گودرزی؛نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی مغایر با توافق هسته ای است، افزود: بر اساس برجام هر گونه اقدامات از سوی کشورهای عضو گروه 1+5 که جنبه تحریمی داشته باشد، مغایر با این توافق محسوب می شود و قطعا توقف صدور ویزا شهروندان کشورمان یک طرح و اقدام تحریمی است.
 
اگر گوشت ارزان هم شود باز عده ای توان خرید ندارند
عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تنظیم نرخ گوشت نیازمند متولی و ساماندهی است،گفت:حتی اگر نرخ گوشت به تعادل برسد هم بخشی ازشهروندان قدرت خرید ندارند تا بتوانند گوشت مصرفی خانوارشان را تامین کنند.
 
گردشگری روستایی را دریابید
خادم؛ نماینده مردم شهرستان سپیدان همچنین بر لزوم توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد و بیان داشت : بسیاری از قابلیت های گردشگری شهرستان سپیدان بکر و دست نخورده مانده است و می طلبد که با توسعه سرمایه گذاری زمینه رشد اقتصادی این مناطق فراهم آید.
 
چرا برنج ایران قدرت رقابت در قیمت ندارد؟
علی اکبری؛نماینده مردم شیراز درباره وضعیت تولید برنج در کشور،گفت:هزینه تولید بالایی محصولات کشاورزی درکنار وام های با سود 18 درصدی یکی از دلایل گران تعیین شدن محصولات کشاورزی به شمارمی آید.

وی با بیان اینکه هزینه تولیدبالای برنج مانعی برای ایجاد قدرت رقابت دربازار صادراتی برنج است،گفت: صادراتی شدن محصولات کشاورزی بخصوص برنج در گرو کاهش هزینه های تولیدی آن به  طریق منطقی و کارشناسی  شده است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد:جریمه های بانکی،کمبود منابع آبی و عدم ایجاد مکانیزاسیون آبیاری از  عواملی است که میزان تولیدو عدم جذب بازارهای صادراتی بهینه را رقم می زند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار