استاندار فارس گفت: برخی عاشق دوربین و خبر هستند که باعث عقب ماندن از توسعه و پیشرفت می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 25 January 2017
تفاهم‌نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس منعقد شد.
 
تابناک فارس به نقل از مهر: استاندار فارس ظهر چهارشنبه در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم که با انعقاد این تفاهم‌نامه از صبح فردا حرکتی بزرگ در فارس روی می‌دهد زیرا باید در مرحله اول به خودباوری و استفاده از داشته‌های زیاد خود برسیم.

محمدعلی افشانی ادامه داد: فارس با داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا در بحث نفت و گاز و داشتن دانشگاه‌های مرجع در کشور دارای جایگاه بالای علمی است و ایجاد این منطقه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل در اولویت نبودن استفاده از ذخیره‌های استان فارس، بهره‌برداری از آن‌ها به آینده موکول شده و به‌طور حتم در آینده باوجوداین ذخایر و راه‌اندازی این منطقه شاهد توسعه‌خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه این قرارداد باید برای مردم نتیجه قابل دید داشته باشد، گفت: نباید فکر کنیم که میزان پیشرفت ما بیشتر از دیگران است بلکه باید بیش از گذشته تلاش کنیم تا روند موفقیت ادامه داشته باشد.

افشانی تأکید کرد: زمانی به تکنولوژی و پیشرفت می‌رسیم که خام فروشی نداشته باشیم و از طرفی نباید خود را بی‌نیاز از علم و پیشرفت‌های دنیا بدانیم.

وی افزود: مشکل عدم همکاری بین دانشگاه و صنعت از گذشته وجود داشته و تا زمانی که این ارتباط به‌طور کامل شکل نگیرد نمی‌توانیم شاهد موفقیت باشیم.

استاندار فارس یادآور شد: انتظار دارم که مرکز کارآفرینی دانشگاه شیراز حداقل در حد دانشگاه شریف باشد زیرا این‌گونه مراکز باعث توسعه و پیشرفت در تمامی بخش‌ها می‌شود.

افشانی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه رسانه‌ها در توسعه علمی استان نقش ایفا می‌کنند، گفت: برخی عاشق دوربین و خبر هستند که باعث عقب ماندن از توسعه و پیشرفت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار