شوراي پول و اعتبار موضوع وام مسکن را بررسي مي کند.
کد خبر: ۳۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 19 May 2015
به گزارش تابناک یزد، در جلسه شوراي پول و اعتبار افزايش سقف وام مسکن بررسي مي شود. موضوعي که دو هفته قبل در دستور کار شوراي پول و اعتبار قرار گرفت، اما؛ اعضاي شورا خواستار بررسي بيشتر از سوي بانک مرکزي در اين خصوص شدند. «انحصارشکني از وام مسکن» و «تغيير سقف تسهيلات» دو درخواست اصلي اعضاي شورا بوده و قرار است تصميم گيري درخصوص اين دو موضوع در دستور کار امروز شوراي پول و اعتبار قرار گيرد.
رئيس کل بانک مرکزي در اين خصوص توضيح داده است: بانک مرکزي سه سناريو براي مصوبه وام مسکن در نظر دارد که در جلسه هفته جاري شورا ارائه خواهد کرد که تصميم گيري درخصوص چگونگي و سقف وام مسکن به نظر اعضاي شورا بستگي خواهد داشت.
وي افزود: به طور کلي بانک مرکزي با تصميمي که موجبات رونق در بخش مسکن را فراهم کند و وام در سطحي تعيين شود که دريافت کننده توانايي بازپرداخت داشته باشد، موافق است.
اگر چه رئيس کل بانک مرکزي به جزئيات اين سه سناريو اشاره اي نکرد، اما؛ از قرار معلوم در جلسه امروز تکليف دو مورد مهم «سقف وام مسکن» و «کانال تخصيص» مشخص مي شود، بنابراين بر اساس گفته هاي مسوولان مي توان سه سناريو احتمالي براي وام مسکن در نظر گرفت. علاوه بر اين، به نظر مي رسد سياست گذار پولي اعتقاد دارد که تغيير در سقف و نحوه تخصيص دهي بايد متناسب با شرايط وام گيرنده صورت گيرد تا هم موجب تحريک تقاضاي مسکن شود و هم از اثرات تورمي آن بکاهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار