نایب‌ رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت:شیرازی که زمانی ایران را به آن می‌شناخته‌اند در کشورهای هدف گردشگری گم‌شده و هیچ بروشور و کمپین و تبلیغاتی برای جذب گردشگر و معرفی شیراز در کشورهای خارجی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 03 January 2017
وی گفت:ورودی‌های این شهر از منظر گردشگری واجد هیچ عنصر جاذبی نیستند.

عباس افراسیابی کشکولی در شیراز اظهار داشت: چندی قبل از منطقه 3 و ورودی‌های شیراز بازدیدی به عمل آوردم و با تأسف باید بگویم سه ورودی شهر وضعیت چندان قابل قبولی ندارد.

وی افزود: همکاران ما در شهرداری اقداماتی را در راستای ساماندهی ورودی‌ها و زیباسازی آن متناسب با شهر گردشگری و زیارتی شیراز مدنظر دارند چنانکه ساماندهی آب رکنی و هدایت آن به پایین‌دست با همکاری اداره آب و اوقاف در حال انجام بوده و کندی برخی از این موارد به سبب زمان‌بر بودن هماهنگی کار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در مورد دروازه قرآن هم مصوبه داریم و مرمت آن در جریان است و ایجاد تفرجگاه در باباکوهی و فضای سبز ارتفاعات نیز در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: دائمی شدن کمپ میهمانان نوروزی زیباشهر توسط شهرداری منطقه سه در حال پیگیری اما پروسه‌های اداری کمی زمان‌بر است.

افراسیابی اضافه کرد: در ورودی شهرک گلستان پلیس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان متولی امر روان‌سازی ترافیک خود باعث افزایش ترافیک شده و از شهرداری می‌خواهند برای آنها ساختمان اداری بسازد اما شهرداری چنین وظیفه‌ای ندارد و تنها می‌تواند بنابر قیمت کارشناسی اعیان این کمک را به حساب راهور واریز کند درحالی‌که بنابر قانون درصدی از جرائم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری است اما واریز نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که برای ارتقای شهر شیراز باید تعامل‌ها و هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها به حداکثر برسد، گفت: هر طرح برای موفقیت باید لایه‌های اجتماعی را در نظر بگیرد که شیراز مجموعه‌ای از اقوام است و نمی‌توان با سلایق شخصی برنامه‌ها را پیش برد بلکه باید ذینفعان در هر طرح و برنامه دخیل باشند.

نایب‌ رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اکنون نزدیک دوره چهارم شورا هستیم و طرح جامع گردشگری محلات و برند محلات به نتیجه مطلوب نرسیده است، ابراز داشت: مشکل ما این است که حرکت موازی و بدون نتیجه داریم طرح جامع گردشگری استان با طرح گردشگری تیم دکتر هل‌فروش، شهرداری بافت، اقدامات معاونت عمرانی حرم، توصیه‌های راه و شهرسازی و بسیاری موارد دیگر همچنان در هماهنگی تمام‌عیار قرار ندارد.

افراسیابی با بیان این‌که تیم دکتر هل‌فروش با همین ناهماهنگی‌ها مواجه است، گفت: نمی‌توان کاری علمی را پیش برد و در هر قدم با یک متولی جدید از اوقاف، میراث یا استانداری مواجه شد که این روند تعریف برند محلات شیراز را با مشکل مواجه می‌کند و از این نظر شورا هم بر این دوستان فشار وارد نمی‌کند چون می‌داند چه مشکلاتی دارند.

وی در پایان اظهار داشت:شیرازی که زمانی ایران را به آن می‌شناخته‌اند در کشورهای هدف گردشگری گم‌شده و هیچ بروشور و کمپین و تبلیغاتی برای جذب گردشگر و معرفی شیراز در کشورهای خارجی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار