کد خبر: ۳۵۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 29 December 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در بازدید از پایگاه سلامت ابن‌سینای یزد که ویژه ارائه خدمات بهداشتی به مهاجران ساکن در شهر یزد است، از ارائه خدمات ویژه بیماری‌های خاص به مهاجران و اتباع خارجی از سوی وزارت کشور خبر داد.

«احمد محمدی‌فر» در بازدید از بخش‌های مختلف این پایگاه، ضمن اعلام این خبر، بر ارائه خدمات پزشکی مانند فرآیند دیالیز نیز تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات بیماری‌های خاص به اتباع خارجی، گفت: بودجه‌ای برای بیماری‌های خاص به وزارت کشور تخصیص داده شده و بیماران خاص ساکن در استان یزد نیز می‌توانند پس از معرفی در پوشش کامل این خدمات قرار گیرند.

«رضا زارع‌زاده» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز با بیان این که کمتر از دو ماه از آغاز فعالیت مرکز ابن‌سینای یزد می‌گذرد، بیان کرد: همه خدمات این مرکز برای اتباع خارجی رایگان است.

وی هدف از تأسیس پایگاه سلامت ابن‌سینا را افزایش خدمات و اقدامات بشردوستانۀ جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان عنوان کرد و افزود: این پایگاه با همّت دولت تدبیر و امید به متراژ 214 متر مربع در سال 1395 آغاز به کار کرده است.

زارع‌زاده با بیان این که پایگاه سلامت در راستای توسعه امور بهداشتی و بهره‌وری پناهندگان ساکن در شهر یزد راه‌اندازی شده است، تصریح  کرد: تخصیص زمین این مرکز بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و تخصیص اعتبار از سوی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انجام گرفته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در پایان نیز خاطرنشان کرد:کارکنان این پایگاه سلامت شش نفر هستند و انتظار است جمعیتی 18 هزار نفره را خدمات‌رسانی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار