همایش عشایری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در شهر جدید صدرا برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 28 December 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این همایش که ظهر چهارشنبه به میزبانی شهر جدید صدرا برگزار شد این آسیب اجتماعی را ناشی از سرگشتگی دانست و گفت:  ریشه های اعتیاد را شاید بتوان هم فقر وهم بی فرهنگی دانست، در واقع می توان ریشه اعتیاد را در سرگشتگی بیان کرد.

بهزاد مریدی این سرگشتگی را عاملی در جهت سوق به اعتیادهای گوناگون و پناه انسان به آن ارزیابی کرد و افزود: چنانچه سرگشتگی نبود و آرامش بود، اگر قبیله ،عشیره و خاندان بود این سرگشتگی وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه وجود قبیله و عشیره موجب هویت خواهد بود، تصریح کرد: این هویت را عشایر ما تجربه کرده اند، شاید به همین خاطر است که بر نقش عشایر در پیشگیری از اعتیاد تاکید شده است.

مریدی در عین حال با اشاره به اهداف برگزاری همایش عشایری با هدف پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: این همایش نمی خواهد بگوید که عشایر بیشترین آمار اعتیاد را دارند بلکه متولیان این همایش می خواهند نشان دهند عشایر بعنوان نمود و جایگاهی از قبیله می توانند ما را از سرگشتگی رهنمون کنند.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه راه گریز از این سرگشتگی بازگشت به قبیله و خاندان است، یادآور شد: باید خاندان و بزرگان را به رسمیت بشناسیم و بدانیم خانواده و عشیره قدرتی است که با کمک آن می توانیم از آسیب مصون بمانیم.

مریدی تاکید کرد: باید این آرامش را در دل هویت ملی جستجو کرد و تردید نداشت اگر این اتفاق شکل گیرد و همه به سوی قبیله فرا خوانده شویم هیچگاه این سرگشتگی را تجربه نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش عشایری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد با حضور مدیران دستگاه های دولتی ،هنرمندان ،شهردار ،شورای شهر صدرا و گروه های مختلف عشایری استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار