جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف جذب گردشگر و آشنایی با خوراک های سنتی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و استان لرستان از تاریخ 25 الی 30 آذر ماه برگزار گردید.
کد خبر: ۳۵۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 28 December 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون: جشنواره خوراک های سنتی منطقه 7 به میزبانی شیراز در باغ ملی و با حضور 51 غرفه دار از 4 استان کشور و شهرستانهای استان فارس با استقبال مردم فارس روبرو شد.


از اهداف دیگر جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی استفاده از خوراک های بومی، محلی و احیای غذاهای سنتی بود که در طول برگزاری جشنواره تاثیرات فرهنگی، و ایده های بومی مرتبط با خوراک و غذا قابل معرفی در سطح ملی نیز مورد ارزیابی و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

کازرون نیز به عنوان یکی از شهرستان های فارس که دارای صنایع غذایی متنوع، با ارائه غنی ترین غذاهای سنتی و اصیل و همچنین داروهای گیاهی کوه های زاگرس جنوبی که توسط مردمان بومی، محلی تهیه می گردد، در این جشنواره حضور و با ارائه آشکارده، آش آخورک، آش ماست، پاچ پلو، لالک و... به عنوان غذاهای سنتی، و نیز گیاهان دارویی شامل گزنه، بابونه، بهار نارنج، جوشانده های مختلف گیاهی و... ترشی  گلک موسیر، کورک و... به معرفی و فرآیند چگونگی تولید غذاهای سنتی و داروهای گیاهی به گردشگران و استقبال کننندگان از جشنواره پرداخت .

گفتنی است، در پایان برگزاری این جشنواره، غرفه شهرستان کازرون به انتخاب کارشناسان با ارائه متنوع ترین محصولات بومی و محلی در مدت 6 روز برگزاری جشنواره، به عنوان شهرستان برتر بین 51 غرفه استان های همجوار و شهرستان های استان فارس  انتخاب و لوح تقدیر دریافت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار