گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان روحانیست/نمایندگان مجلس هم بختگانی شدند/ فارس یک متر آزادراه هم ندارد/ برجام نقض شود سریع به توانایی هسته ای قبل بر می گردیم/ آزادسازی حلب یک شکست بزرگ برای ترکیه است
کد خبر: ۳۴۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 27 December 2016
نمایندگان مجلس هم بختگانی شدند
به گزارش تابناک فارس:28 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای به کمپین «ما صدای بختگان هستیم»، پیوستند.کمپین مردمی «ما صدای بختگان هستیم» با هشتگی با همین عنوان در نرم افزار اینستاگرام و کانالی در تلگرام منتظر حضور مردم برای احیای بختگان است، شوربختی بختگان از 10 سال پیش با شروع خشکسالی ها آغاز شد و امروز این دریاچه که در شرق فارس قرار دارد، کاملا خشک است.
 
گزینه ریاست جمهوری اصلاح طلبان روحانیست
بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: نظر اکثریت اصلاح‌طلبان بر آقای روحانی است و فعلا گزینه دیگری غیر از ایشان مطرح نیست. او با اشاره به اینکه درحال‌حاضر سه ‌نفر از اعضای فراکسیون امید عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستند و دو نفر دیگر از اعضای فراکسیون هم از قبل در آنجا عضویت داشتند، گفت: دوستان به نمایندگی از ما در شورا حضور دارند؛ پس بدون‌شک فراکسیون امید هم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ورود خواهد کرد.
 
فارس یک متر آزادراه هم ندارد
سید حسین افضلی، نماینده مردم اقلیداز معطل ماندن و کندی پروژه طریق الرضا انتقاد کرد و می‌گوید: استان فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور یک متر آزادراه ندارد و جاده طریق الرضا با وجودی که در سال‌های گذشته با عنوان اتوبان مطرح شده اما به لحاظ فنی اتوبان محسوب نمی‌شود بلکه یک جاده ساده و معمولی است. با این نقشه این جاده نمی‌تواند جوابگوی ترافیک این مسیر باشد و به لحاظ فنی نقشه‌های آن  نیاز به بازنگری دارد. به گفته وی از لحاظ اقتصادی انجام این پروژه سودآوری بالایی دارد و درصورتی که اعتبارات لازم تامین شود می‌تواند سرمایه هزینه شده را بازگرداند.
 
برجام نقض شود سریع به توانایی هسته ای قبل بر می گردیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با لغو برجام توان صنعت هسته ای کشور به دنیا نشان داده خواهد شد و همه خواهند دید که توان تنظیم سانتریفیوژهای برداشته شده را داریم.مسعودگودرزی؛نماینده مردم ممسنی و رستم گفت: قطعا اگر برجام به هر دلیلی از سوی طرف مقابل نقض و در نهایت لغو شود، ایران با توانی که در صنعت هسته ای دارد به سرعت می تواند به شرایط قبل از توافق هسته ای برگردد. 
 
آزادسازی حلب یک شکست بزرگ برای ترکیه است
گودرزی افزود: در خصوص عملکرد ترکیه در سوریه باید گفت که آزادسازی حلب برای دولت آنکارا یک شکست بزرگ محسوب می شود، حال برای جبران این مسائل یا باید در عرصه جنگ اقدام فیزیکی را صورت دهد و یا اینکه در عرصه سیاسی تحرکاتی را داشته باشد، حال در شرایط کنونی دولت ترکیه توان حضور نظامی در این عرصه را ندارد، بنابر این اقدام به نامه نگاری با کشورهای تأثیرگذار در عرصه سوریه می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع در سوریه یک تاکتیک دولت ترکیه برای خروج و ربون رفت از وضعیت کنونی بحران سوریه به نفع تروریست ها است.
رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی تاکید کرده که این کشور به آمریکا، روسیه و ایران اطلاع داده که ترکیه به دنبال ساختن یک منطقه امن در داخل خاک سوریه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار