در مدارس استان اردبیل چه خبر است؟
همه چیز دست به دست هم داد تا احسان داداش اوغلی نخبه تیزهوش دوم دبیرستان خلخالی دچار مرگ مغزی شود.
کد خبر: ۳۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 13 May 2015

به گزارش سبلانه، هرازگاهی وقوع برخی حوادث ناخوشایند و بعضا ناخواسته در مدارس استان اردبیل همه را متاثر می کند حوادثی که بعضا هزینه‌های جبران ناپذیری بر خانواده و جامعه وارد می‌کند؛ یکی از این حوادث تلخ حادثه ای است که برای احسان 13 ساله در مدرسه ای در خلخال رخ داده است.

 

پدر احسان داداش اوغلی ماجرای وقوع مرگ مغزی شدن فرزندش را که همه را متاثر کرده، اینگونه می‌گوید: ظهر ششم اردیبهشت سال 94، وقتی احسان در بوفه مدرسه تیزهوشان  خلخال بود، یکی از دانش آموزان مدرسه دبیرستان نمونه که در کنار مدرسه تیزهوشان قرار دارد و با احسان اختلاف سنی هم دارد به محض خروج از  مدرسه خود به سمت پسرم هجوم آورده و با وی گلاویز می‌شود که با فشاردادن و پیچاندن گردن احسان، مهره های گردن ( بصل النخاع و نخاع) او آسیب دیده و با نرسیدن اکسیژن به مغز و ایست قلبی، بیهوش بر روی زمین می افتد که فیلم ضبط شده در دوربین مدارس نیز این را اثبات می‌کند.

 

وی ادامه می دهد: یکی از بستگان همسرم اتفاق پیش آمده را به  من اطلاع داد که سریع به مدرسه رفتم اما با کمال تعجب وقتی که رسیدم هنوز پسرم بر روی زمین قرار داشت و اقدامات لازم برای ارجاع و تماس با فوریت پزشکی صورت نگرفته بود. بعد از حضور با تاخیر آمبولانس فوریت پزشکی احسان به بیمارستان امام خمینی خلخال منتقل شد

پدراحسان می‌گوید: با اینکه در مدرسه مرگ مغزی روی داده بود در بیمارستان اقدام احیا با موفقیت صورت گرفت. اما آنچه که متأثر کننده و برای ما زجر آور است اینکه بنا به گفته پزشکان بیمارستان شهرستان خلخال و فاطمی اردبیل تنها با چند تنفس مصنوعی در همان لحظه اول احسان از ایست قلبی و مرگ مغزی نجات می یافت.

لزوما" در یکی از این مدارس اساتیدی از رشته های مرتبط با امداد و نجات مانند تربیت بدنی  و زیست شناسی و یا کسانیکه آموزش امداد و نجات اولیه را دیده اند حضور داشته است اما هیچ گونه اقدام کمک های اولیه صورت نگرفته است. جسم بی جان احسان تا 40 دقیقه در مدرسه بر روی زمین بوده تا شاید به هوش آید! در حالی که در صورت تماس به‌موقع با فوریت پزشکی در 5 دقیقه حاضر می‌شد، که اینجا هم با بی‌توجهی مواجه شده است و بدتر از همه اینکه فاصله مدرسه تا بیمارستان کمتر از 2 کیلومتر بوده و با وسیله شخصی هم می‌شد احسان را سریع به بیمارستان منتقل کرد اما بازهم این کار صورت نگرفته است.

 

پدر احسان داداش اوغلی علی رغم شرایط روحی نامناسب در گفتگو با آذرسلام درباره علت مرگ مغزی فرزند نخبه‌اش گفت: استعدادهای خدادادی احسان او را خاص کرده بود. از 5 سالگی ورزش تکواندو را آغاز کرد و 10 سال است که ادامه می دهد.کمر بند دان دو دارد که قرار بود برای آزمون دان سه امتحان دهد که اتفاق باور نکردنی برای او افتاد. 1سال جهشی درس خوانده بود و در کنار ورزش خود در مدرسه تیزهوشان خلخال درس می خواند. سه مدرسه ( دبیرستان تیزهوشان، پیش دانشگاهی و دبیرستان نمونه دولتی )در کنار هم با مقاطع تحصیلی متفاوت اشاره شده، اما با حیاط مشترک و بدون حصارکشی قرار گرفته است که این کنترل رفتار و نظارت بر رفتار دانش آموزان را به مراتب سخت تر می کند.

بختیار داداش اوغلی می گوید: اکنون در شکوائیه خود طبق صورتجسله عوامل انتظامی از عواملین، مسببین و مقصرین این اتفاق از جمله مدیر مدرسه نمونه دولتی که هیچ گونه مدیریت و کنترلی بر رفتار و خشونت دانش آموز مدرسه خود نداشته است، شکایت خود را به محاکم قضایی داده ام.

بختیار داداش اوغلی با تصریح بر اینکه، سه محصل با هویت مشخص وجود دارد که در پشت این قضیه دخیل هستند و از قبل هم تهدیداتی مبنی بر داغدار کردن والدین احسان داشته اند که مستندات و مدارک موجود را به پلیس آگاهی تقدیم کرده ایم.

 

پدر نخبه مرگ مغزی شده با اشاره به اینکه " اگر برای مسئولان طومارنامه ای برای احداث یک پل و کار عمرانی گزارش شود سریع برای آن اقدام می کنند اما ساخت یک حصار و دیوار بین چند مدرسه مشترک الحیات با مقاطع تحصیلی مختلف، چقدر هزینه و کار دارد که موجب بی توجهی و سهل انگاری مسئولان مدارس و آموزش و پرورش واقع شده است؟ مسئولان باید پیشگیری کنند و با این وضعیت از تحصیل سایر فرزندانم هم نگرانم. باید مدیران لایق و توانمند برای مدارس منصوب شود نه سلیقه ای".

 

 

پدر احسان داداش اوغلی نخبه مرگ مغزی شده خلخالی با ابراز تاسف می گوید: در روزهای اول این اتفاق هوشیاری احسان 7 بود. انتظار این بود که در روزهای اول هماهنگی لازم برای تعیین تیم پزشکی ویژه ای به منظور تلاش برای بازگرداندن این نخبه صورت می گرفت نه اکنون که سطح هوشیاری آن بعد از 17 روز از 7 به 3 رسیده است. با این حال هنوز هم دیر نشده و چشم امید و یاری داریم".

 

بختیار داداش اوغلی با ابراز تاسف و انتقاد از اینکه فقط در روز اول بستری احسان، مسئولان مربوطه در بیمارستان حاضر شده و بعد از آن رنگ آن‌ها را ندیده می گوید: "انتظار داشتیم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به عنوان مسئول که از این موضوع نیز مطلع هستند به بیمارستان آمده و جویای وضعیت و حال خانواده و یا حال این نخبه و تیزهوش مملکتی می‌شدند. آیا نمی توانستند تیم و گروه پزشکی متبحری برای نجات وی معرفی کنند و یا محلی برای اسکان خانواده وی که شرایط بی سروسامانی در مقابل بیمارستان فاطمی اردبیل دارند و حصیر نشین شده اند، تعیین کنند".

 

پدر احسان داداش اوغلی با یادآوری اینکه دو روز قبل روز تولد احسان بوده اما وی در کما به سر می برد افزود: "تماس های بسیار زیادی تاکنون داشته ایم که از این موضوع ابراز همدردی و تاسف کرده اند و استنباط من این است که اخلاق نیک و آرام فرزندم موجب علاقه و ابراز همدردی مردم شده است.

 

وی با ابراز تعجب و تأسف از اینکه؛ در خلخال گرگ به گوسفند حمله ور می شود و یا راننده تاکسی اشیای گم شده ای را به صاحبش باز می گرداند و در جای خود عملی نیک است، در رسانه استان منعکس می شود اما چرا از کنار این ماجرا که یک نخبه و سرمایه ای برای آینده کشور بود و اکنون قربانی ندانم کاری‌ها شده است به راحتی از کنار آن عبور می‌کند؟احساس من این است شاید با تهیه و پخش گزارش اولیه خیرینی از گوشه و کنار پیدا شوند و زودتر به امداد ما برسند.

 

این پدر می گوید: " تقصیر فرزند نخبه من چیست که قربانی سهل انگاری، ضعف مدیریت مدیر و معاونین انضباطی مدرسه شده است؟ آیا حمایت و دفاع از یک نخبه به این معنی است؟!.

پدر احسان می گوید: به مسئولین هم گفته ام، من آمادگی داشته و دارم در صورت بار مالی زیاد به آموزش و پرورش، منزل شخصی را بفروشم تا شاید احسان نجات یابد".

 

وی در گفتگو با خبرنگار آذرسلام تصریح کرد: "اگر عوامل دخیل و متهم در مرگ مغزی احسان، صداقت گفتاری داشته باشند گذشت می کنم و همچنین اگر فرزند من بهبودی و شفا یابد من گذشت خواهم کرد و طرف حساب وی با قانون خواهد بود اما صداقت گفتاری در این پرونده کم رنگ است و با این وضعیت پیگیر اتفاق افتاده خواهم بود".

 
وی با ابراز ناراحتی از برخی افراد مسئول که گفته اند مرگ مغزی احسان اعلام شده و در صورت رضایت والدین برای اهدای عضو وی، تیم پزشکی ویژه ای با پرواز هواپیمای مستقیم و خارج از نوبت وی را به تهران منتقل و پس از برداشتن اعضا به اردبیل باز خواهند گرداند تا مراسم تدفین با حضور مسئولان استانی صورت گیرد تصریح کرد: " از این تأسف می خوردم که چرا بعد از مرگ افرادی این چنین اقدامات خاص صورت می گیرد و در سلامتی او به فکر و کمک او نیستیم.چطور برای اهدای عضو این همه تکاپو و امکانات پرواز هوایی مستقیم خارج از نوبت قابل انجام و تدفین با حضور مسئولان استانی ممکن است اما برای معالجه این نخبه و تیزهوش ممکلت که دو فرزند کوچکم وابستگی شدید به احسان دارند و اکنون با مشکل روحی و خانوادگی شدید مواجهم کسی جویای حال من نیست چگونه با این اقدام تصمیم به اهدا بگیرم؟".

 

پدر احسان دادش اوغلی می گوید: در مدرسه تیزهوشان دولتی سالانه 750 هزار توان شهریه پرداخت می کردم.اگر این مبلغ را به مدارس خصوصی و غیر انتفایی می دادم فرزند من در شرایط آرامتر و مناسبتر و در محیطی مناسب تر تحصیل می کرد، اما اکنون چه کسی پاسخگوست؟ و نوش داروی پس از مرگ سهراب به چه درد من می خورد؟".

او افزود: "حاضر بودم تمام زندگیم نابود شود اما این اتفاق نیفتد. با اینکه وضع وی مرگ مغزی گزارش شده اما دست از دامان خداوند بر نخواهم داشت.

بختیار داداش اوغلی در ادامه می گوید: 15 سال کارنامه ابتدایی و تمام ثلث های امتحانی و نمرات عالی احسان را باسلیقه نگهداری کرده ام. از احسان بیش از 50 ساعت فیلم آزمون علمی، رزمی، شعرسرایی، مداحی و غیره که تبحر داشته است به جا مانده طوری که نصف برنامه زندگی ام پیشرفت احسان بود اما تمام آرزوهایم اکنون دارد به باد می رود".

مادر احسان داداش اوغلی که به گفته همسرش تازه برادر خود را ازدست داده و حالا داغدار فرزند شده است در گفتگو با خبرنگار ما افزود: "فرزند من مفید به جامعه و کشور بود که در سایه بی توجهی مدیران و معاونین مدرسه به این روز و حال افتاده است احسان این استعداد را داشت و به شدت علاقمند بود یک پزشک شود".

 

پدر و مادر احسان در پایان با قدردانی از عوامل رسانه آذرسلام در دلجویی و پیگیری این اتفاق از عوامل بیمارستان این دو شهر قدردانی کرده و اظهار داشتند: در صورت تداوم سهل انگاری، سوء مدیرت در مدارس و کنترل رفتاری و کرداری دانش آموزان، اتفاقاتی ازاین جنس برای سایرین هم ممکن است بیفتد بنابراین از تکرار آن جلوگیری شود تا خانواده ای دیگر داغدار فرند دانش آموز خود نشود".

 

احسان داداش اوغلی دانش آموز نخبه وتیز هوش دوم دبیرستان شهرستان خلخال است که متاسفانه بعداز این حادثه اکنون در بخش مراقبت و ویژه در بیمارستان فاطمی اردبیل در کما به سر می برد.




همه چیز دست به دست هم داد تا احسان داداش اوغلی نخبه تیزهوش دوم دبیرستان خلخالی دچار مرگ مغزی شود.

به گزارش خبرنگار ، هر از گاهی وقوع برخی حوادث ناخوشایند و بعضا ناخواسته در مدارس استان اردبیل همه را متاثر می کند، از بی توجهی در نقص و یا تعویض سیستم فرسوده گرمایشی و آتش سوزی بخاری ها در فصل زمستان تا سوء مدیریت‌هایی هر چند اندک در کنترل رفتاری و کرداری دانش آموزان مدرسه که حوادثی تلخ را به بار می آورد؛ حوادثی که بعضا هزینه‌های جبران ناپذیری بر خانواده و جامعه وارد می‌کند؛ یکی از این حوادث تلخ حادثه ای است که برای احسان 13 ساله در مدرسه ای در خلخال رخ داده است.

 

پدر احسان داداش اوغلی ماجرای وقوع مرگ مغزی شدن فرزندش را که همه را متاثر کرده، اینگونه می‌گوید: ظهر ششم اردیبهشت سال 94، وقتی احسان در بوفه مدرسه تیزهوشان  خلخال بود، یکی از دانش آموزان مدرسه دبیرستان نمونه که در کنار مدرسه تیزهوشان قرار دارد و با احسان اختلاف سنی هم دارد به محض خروج از  مدرسه خود به سمت پسرم هجوم آورده و با وی گلاویز می‌شود که با فشاردادن و پیچاندن گردن احسان، مهره های گردن ( بصل النخاع و نخاع) او آسیب دیده و با نرسیدن اکسیژن به مغز و ایست قلبی، بیهوش بر روی زمین می افتد که فیلم ضبط شده در دوربین مدارس نیز این را اثبات می‌کند.

 

وی ادامه می دهد: یکی از بستگان همسرم اتفاق پیش آمده را به  من اطلاع داد که سریع به مدرسه رفتم اما با کمال تعجب وقتی که رسیدم هنوز پسرم بر روی زمین قرار داشت و اقدامات لازم برای ارجاع و تماس با فوریت پزشکی صورت نگرفته بود. بعد از حضور با تاخیر آمبولانس فوریت پزشکی احسان به بیمارستان امام خمینی خلخال منتقل شد

پدراحسان می‌گوید: با اینکه در مدرسه مرگ مغزی روی داده بود در بیمارستان اقدام احیا با موفقیت صورت گرفت. اما آنچه که متأثر کننده و برای ما زجر آور است اینکه بنا به گفته پزشکان بیمارستان شهرستان خلخال و فاطمی اردبیل تنها با چند تنفس مصنوعی در همان لحظه اول احسان از ایست قلبی و مرگ مغزی نجات می یافت.

لزوما" در یکی از این مدارس اساتیدی از رشته های مرتبط با امداد و نجات مانند تربیت بدنی  و زیست شناسی و یا کسانیکه آموزش امداد و نجات اولیه را دیده اند حضور داشته است اما هیچ گونه اقدام کمک های اولیه صورت نگرفته است. جسم بی جان احسان تا 40 دقیقه در مدرسه بر روی زمین بوده تا شاید به هوش آید! در حالی که در صورت تماس به‌موقع با فوریت پزشکی در 5 دقیقه حاضر می‌شد، که اینجا هم با بی‌توجهی مواجه شده است و بدتر از همه اینکه فاصله مدرسه تا بیمارستان کمتر از 2 کیلومتر بوده و با وسیله شخصی هم می‌شد احسان را سریع به بیمارستان منتقل کرد اما بازهم این کار صورت نگرفته است.

 

پدر احسان داداش اوغلی علی رغم شرایط روحی نامناسب در گفتگو با آذرسلام درباره علت مرگ مغزی فرزند نخبه‌اش گفت: استعدادهای خدادادی احسان او را خاص کرده بود. از 5 سالگی ورزش تکواندو را آغاز کرد و 10 سال است که ادامه می دهد.کمر بند دان دو دارد که قرار بود برای آزمون دان سه امتحان دهد که اتفاق باور نکردنی برای او افتاد. 1سال جهشی درس خوانده بود و در کنار ورزش خود در مدرسه تیزهوشان خلخال درس می خواند. سه مدرسه ( دبیرستان تیزهوشان، پیش دانشگاهی و دبیرستان نمونه دولتی )در کنار هم با مقاطع تحصیلی متفاوت اشاره شده، اما با حیاط مشترک و بدون حصارکشی قرار گرفته است که این کنترل رفتار و نظارت بر رفتار دانش آموزان را به مراتب سخت تر می کند.

بختیار داداش اوغلی می گوید: اکنون در شکوائیه خود طبق صورتجسله عوامل انتظامی از عواملین، مسببین و مقصرین این اتفاق از جمله مدیر مدرسه نمونه دولتی که هیچ گونه مدیریت و کنترلی بر رفتار و خشونت دانش آموز مدرسه خود نداشته است، شکایت خود را به محاکم قضایی داده ام.

بختیار داداش اوغلی با تصریح بر اینکه، سه محصل با هویت مشخص وجود دارد که در پشت این قضیه دخیل هستند و از قبل هم تهدیداتی مبنی بر داغدار کردن والدین احسان داشته اند که مستندات و مدارک موجود را به پلیس آگاهی تقدیم کرده ایم.

 

پدر نخبه مرگ مغزی شده با اشاره به اینکه " اگر برای مسئولان طومارنامه ای برای احداث یک پل و کار عمرانی گزارش شود سریع برای آن اقدام می کنند اما ساخت یک حصار و دیوار بین چند مدرسه مشترک الحیات با مقاطع تحصیلی مختلف، چقدر هزینه و کار دارد که موجب بی توجهی و سهل انگاری مسئولان مدارس و آموزش و پرورش واقع شده است؟ مسئولان باید پیشگیری کنند و با این وضعیت از تحصیل سایر فرزندانم هم نگرانم. باید مدیران لایق و توانمند برای مدارس منصوب شود نه سلیقه ای".

 

 

پدر احسان داداش اوغلی نخبه مرگ مغزی شده خلخالی با ابراز تاسف می گوید: در روزهای اول این اتفاق هوشیاری احسان 7 بود. انتظار این بود که در روزهای اول هماهنگی لازم برای تعیین تیم پزشکی ویژه ای به منظور تلاش برای بازگرداندن این نخبه صورت می گرفت نه اکنون که سطح هوشیاری آن بعد از 17 روز از 7 به 3 رسیده است. با این حال هنوز هم دیر نشده و چشم امید و یاری داریم".

 

بختیار داداش اوغلی با ابراز تاسف و انتقاد از اینکه فقط در روز اول بستری احسان، مسئولان مربوطه در بیمارستان حاضر شده و بعد از آن رنگ آن‌ها را ندیده می گوید: "انتظار داشتیم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به عنوان مسئول که از این موضوع نیز مطلع هستند به بیمارستان آمده و جویای وضعیت و حال خانواده و یا حال این نخبه و تیزهوش مملکتی می‌شدند. آیا نمی توانستند تیم و گروه پزشکی متبحری برای نجات وی معرفی کنند و یا محلی برای اسکان خانواده وی که شرایط بی سروسامانی در مقابل بیمارستان فاطمی اردبیل دارند و حصیر نشین شده اند، تعیین کنند".

 

پدر احسان داداش اوغلی با یادآوری اینکه دو روز قبل روز تولد احسان بوده اما وی در کما به سر می برد افزود: "تماس های بسیار زیادی تاکنون داشته ایم که از این موضوع ابراز همدردی و تاسف کرده اند و استنباط من این است که اخلاق نیک و آرام فرزندم موجب علاقه و ابراز همدردی مردم شده است.

 

وی با ابراز تعجب و تأسف از اینکه؛ در خلخال گرگ به گوسفند حمله ور می شود و یا راننده تاکسی اشیای گم شده ای را به صاحبش باز می گرداند و در جای خود عملی نیک است، در رسانه استان منعکس می شود اما چرا از کنار این ماجرا که یک نخبه و سرمایه ای برای آینده کشور بود و اکنون قربانی ندانم کاری‌ها شده است به راحتی از کنار آن عبور می‌کند؟احساس من این است شاید با تهیه و پخش گزارش اولیه خیرینی از گوشه و کنار پیدا شوند و زودتر به امداد ما برسند.

 

این پدر می گوید: " تقصیر فرزند نخبه من چیست که قربانی سهل انگاری، ضعف مدیریت مدیر و معاونین انضباطی مدرسه شده است؟ آیا حمایت و دفاع از یک نخبه به این معنی است؟!.

پدر احسان می گوید: به مسئولین هم گفته ام، من آمادگی داشته و دارم در صورت بار مالی زیاد به آموزش و پرورش، منزل شخصی را بفروشم تا شاید احسان نجات یابد".

 

وی در گفتگو با خبرنگار آذرسلام تصریح کرد: "اگر عوامل دخیل و متهم در مرگ مغزی احسان، صداقت گفتاری داشته باشند گذشت می کنم و همچنین اگر فرزند من بهبودی و شفا یابد من گذشت خواهم کرد و طرف حساب وی با قانون خواهد بود اما صداقت گفتاری در این پرونده کم رنگ است و با این وضعیت پیگیر اتفاق افتاده خواهم بود".

 
وی با ابراز ناراحتی از برخی افراد مسئول که گفته اند مرگ مغزی احسان اعلام شده و در صورت رضایت والدین برای اهدای عضو وی، تیم پزشکی ویژه ای با پرواز هواپیمای مستقیم و خارج از نوبت وی را به تهران منتقل و پس از برداشتن اعضا به اردبیل باز خواهند گرداند تا مراسم تدفین با حضور مسئولان استانی صورت گیرد تصریح کرد: " از این تأسف می خوردم که چرا بعد از مرگ افرادی این چنین اقدامات خاص صورت می گیرد و در سلامتی او به فکر و کمک او نیستیم.چطور برای اهدای عضو این همه تکاپو و امکانات پرواز هوایی مستقیم خارج از نوبت قابل انجام و تدفین با حضور مسئولان استانی ممکن است اما برای معالجه این نخبه و تیزهوش ممکلت که دو فرزند کوچکم وابستگی شدید به احسان دارند و اکنون با مشکل روحی و خانوادگی شدید مواجهم کسی جویای حال من نیست چگونه با این اقدام تصمیم به اهدا بگیرم؟".

 

پدر احسان دادش اوغلی می گوید: در مدرسه تیزهوشان دولتی سالانه 750 هزار توان شهریه پرداخت می کردم.اگر این مبلغ را به مدارس خصوصی و غیر انتفایی می دادم فرزند من در شرایط آرامتر و مناسبتر و در محیطی مناسب تر تحصیل می کرد، اما اکنون چه کسی پاسخگوست؟ و نوش داروی پس از مرگ سهراب به چه درد من می خورد؟".

او افزود: "حاضر بودم تمام زندگیم نابود شود اما این اتفاق نیفتد. با اینکه وضع وی مرگ مغزی گزارش شده اما دست از دامان خداوند بر نخواهم داشت.

بختیار داداش اوغلی در ادامه می گوید: 15 سال کارنامه ابتدایی و تمام ثلث های امتحانی و نمرات عالی احسان را باسلیقه نگهداری کرده ام. از احسان بیش از 50 ساعت فیلم آزمون علمی، رزمی، شعرسرایی، مداحی و غیره که تبحر داشته است به جا مانده طوری که نصف برنامه زندگی ام پیشرفت احسان بود اما تمام آرزوهایم اکنون دارد به باد می رود".

مادر احسان داداش اوغلی که به گفته همسرش تازه برادر خود را ازدست داده و حالا داغدار فرزند شده است در گفتگو با خبرنگار ما افزود: "فرزند من مفید به جامعه و کشور بود که در سایه بی توجهی مدیران و معاونین مدرسه به این روز و حال افتاده است احسان این استعداد را داشت و به شدت علاقمند بود یک پزشک شود".

 

پدر و مادر احسان در پایان با قدردانی از عوامل رسانه آذرسلام در دلجویی و پیگیری این اتفاق از عوامل بیمارستان این دو شهر قدردانی کرده و اظهار داشتند: در صورت تداوم سهل انگاری، سوء مدیرت در مدارس و کنترل رفتاری و کرداری دانش آموزان، اتفاقاتی ازاین جنس برای سایرین هم ممکن است بیفتد بنابراین از تکرار آن جلوگیری شود تا خانواده ای دیگر داغدار فرند دانش آموز خود نشود".

 

احسان داداش اوغلی دانش آموز نخبه وتیز هوش دوم دبیرستان شهرستان خلخال است که متاسفانه بعداز این حادثه اکنون در بخش مراقبت و ویژه در بیمارستان فاطمی اردبیل در کما به سر می برد.

انتهای پیام/




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار