استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد که اقتصاد خود را تقویت کند و این همان معنای اقتصاد مقاومتی است و دولت زمانی می‌تواند از تک محصولی خارج شود که به حوزه اقتصاد تنوع داده و درآمد آن بر روی مالیات متمرکز شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 24 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، فریدون همتی در جلسه ستاد سرمایه‌‎گذاری استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف باید تقویت شود که دو مورد از آن‌ها جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی است.

وی افزود: امروز کشورهایی که توانمندی اقتصادی دارند، معتقد هستند قدرت اقتصادی سرنوشت قدرت نظامی را تعیین می‌کند؛ قدرت اقتصادی حتی قدرت سیاسی را هم تنظیم می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: بنابراین با توجه به شرایط کشور باید جبهه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را که رهبر معظم انقلاب آن را به نام اقتصاد مقاومتی مطرح کرده، تقویت کنیم و برای تحقق این مهم هم باید همانند دوران دفاع مقدس که همواره آماده و در خدمت کشور و نظام بودیم، همیشه آماده خدمت در حوزه اقتصادی باشیم.

همتی ادامه داد: کار ما آسان‌تر از کار شهدا و جانبازانی است که در دوران دفاع مقدس در جبهه جنگ حضور داشتند زیرا آن‌ها اعضای بدن خود را برای نظام و کشور تقدیم کردند و جانبازان هم به دلیل درصد بالای جانبازی شهدای زنده هستند.

وی عنوان کرد: در جبهه اقتصادی به تلاش، فکر خوب، اعتقاد خوب، وقت‌گذاری خوب و سماجت برای پیش بردن کارها نیاز داریم تا بتوانیم این جبهه را به خوبی تقویت کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ داخلی و خارجی تقویت کنیم، جبهه اقتصادی است و بارها اشاره کرده‌ام که وقتی به لحاظ قدرت سرمایه‌گذاری به مرحله‌ای برسیم که بیشترین سرمایه‌های خارجی و داخلی را به خدمت بگیریم، می‌توانیم اقتصاد کشور را تقویت کنیم.

همتی گفت: تمام ظرفیت‌های داخلی کشور اعم از حوزه صنعت، کشاورز، گردشگری و خدمات را باید به خوبی به کار گیریم و با نگاه به مزیت‌های داخلی کشور و قابلیت‌های محوری که داریم، جبهه اقتصادی نظام را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، نیروی انسانی است که باید از آن برای مقتدر شدن جبهه اقتصادی به خوبی استفاده کنیم به گونه‌ای که در نظام بین‌الملل در بحث اقتصادی تأثیرگذار باشیم.

* به حوزه اقتصاد تنوع داده شود

استاندار قزوین افزود: اگر به مرحله‌ای از علم و فناوری دست پیدا کنیم که مواد خام را به فرآورده تبدیل کرده و پس از آن صادر کنیم قطع به یقین ارزش افزوده بیشتری دارد که می‌تواند در اقتدار جبهه اقتصادی مؤثر باشد.

همتی اضافه کرد: توجه همه مسؤولان و مدیران به عنوان مدیران جبهه اقتصادی باید به حوزه اقتصاد به خوبی جلب شود و نباید موضوع اقتصاد را عادی تلقی کنیم زیرا امروز جبهه ما جبهه اقتصادی بوده و نیازمند رزمندگان همیشه در صحنه است.

وی ادامه داد: امروز حوزه اقتصادی کشور در سطوح مختلف فرمانده، رزمنده، بسیجی، سرمایه‌گذار، مهندس و کارگر می‌خواهد و این افراد باید با اعتقاد به بحث اقتصادی در این حوزه فعالیت کنند تا بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را با اقتصاد قوی در جامعه بین‌المللی بالا ببریم.

استاندار قزوین با اشاره به وضعیت صادرات برخی از کشورهای دنیا عنوان کرد: کشورهای عضو یورو 14.5 درصد از صاردات دنیا را به خود اختصاص داده و همین آمریکای جنایتکار که همانند یک درنده آن بالا نشسته است با تمام خباثت‌های خود 11.5 درصد از صادرات دنیا را از آن خود کرده است.

همتی تصریح کرد: اگر ایران بخواهد در تمام جبهه‌ها مقتدر باشد در حوزه اقتصادی به ویژه بخش صادرات نیاز است که از 0.43 درصد صادرات دنیا که بسیار ناچیز است به یک درصد برسیم که اگر این مهم محقق شود همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس سربلند شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد که اقتصاد خود را تقویت کند و این همان معنای اقتصاد مقاومتی است و دولت زمانی می‌تواند از تک محصولی خارج شود که به حوزه اقتصاد تنوع دهد و درآمد دولت روی مالیات متمرکز شود.

استاندار قزوین مطرح کرد: اگر توانستیم بخش اقتصاد و تولید را در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها به گونه‌ای بالا ببریم که هم توان درآمد داخلی افزایش یابد و هم در حوزه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم به موفقیت بزرگی رسیده‌ایم.

همتی افزود: دولت با توجه تمام تخریب‌های غیرمنصفانه که آن را تحت فشار قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد حقایق به مردم برسد که این امر جفا در حق شهدا، امام و رهبری است، سعی دارد چنین امری را محقق کند.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم شب و روز تمام راه‌های درست، عالمانه و عاقلانه را در سایه هدایت‌های رهبری به پیش می‌برد اما تخریب بسیار است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تمام دولت‌ها با بحث اشتغال و بیکاری روبه‌رو بودند، ادامه داد: دولت یازدهم در وضعیت تحریم و کاهش درآمدها تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مشکلات مرتفع شود و اگر شرایط بهتر باشد قطع به یقین عملکرد عالی‌تری ارائه می‌دهد.

همتی یادآور شد: باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم تا جبهه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا یافته و به جایی برسیم که اقتدار کشور در دنیا بالا رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار